  • 1. Data: 2009-08-03 10:16:42
    Temat: Reprezentowanie strony przez prawnika-przyjaciela
    Od: "k...@w...pll" <p...@v...pl>

    Witam
    Radca prawny jest mocno zaprzyjazniony z jedna ze stron (żoną)w sprzwie
    rozwodowej(kiedyś byli parą).Zna dobrze-z róznych spotkań- druga stronę
    (męża).Zna więc szereg spraw tej rodziny.Czy z moralnego punktu widzenia
    powinien zajmować sie sprawą rozwodową tego małżenstwa-reprezentując
    żonę,powódkę.Czy będzie obiektywny w ocenach ?
    Podobno jest jakis przepis z kodeksu.
    Jest także problem z rozliczeniem przekazanych pieniędzy temu prawnikowi.W
    jednym przypaku nie zwrócił pewnej obiecanej kwoty po zakończeniu srawy.W
    drugim wziął pewna sumę na kolejną sprawę na którą nie przekazał dowodu w
    postaci paragonu bądz faktury.Nie pojawił się także na sprawie-wyjechal sobie
    na urlop.Czy takie przypadki może poruszyć pozwany (mąż) na początku sprawy
    rozwodowej i poprosić o wykluczenie tego prawnika ze sprawy z racji że jest
    niewiarygodny?

    Pozdrawiam Paweł

  • 2. Data: 2009-08-03 11:23:06
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 3 Sie, 12:16, "k...@w...pll" <p...@v...pl> wrote:
> [...]
    > powinien zajmować sie sprawą rozwodową tego małżenstwa-reprezentując
    > żonę,powódkę.Czy będzie obiektywny w ocenach ?

    w kpc nie ma, ale w ustawie o Radcach Prawnych:
    Art. 15. Radca prawny obowiązany jest wyłączyć się od wykonania
    czynności zawodowych we własnej sprawie lub jeżeli przeciwnikiem
    jednostki organizacyjnej udzielającej mu pełnomocnictwa jest inna
    zatrudniająca go jednostka organizacyjna albo jeżeli sprawa dotyczy
    osoby, z którą pozostaje on w takim stosunku, że może to oddziaływać
    na wynik sprawy.

    W Kodeksie Etyki Radców Prawnych:
    1. Radca prawny nie może prowadzic sprawy ani udzielic w jakiejkolwiek
    formie pomocy
    prawnej, jeżeli:

    d) był albo pozostaje w bliskich stosunkach z przeciwnikiem swojego
    mocodawcy lub osoba
    zainteresowana w niekorzystnym dla niego rozstrzygnieciu sprawy;

    Więc ew. odpowiedzialność dyscyplinarna.

> [...]
    > rozwodowej i poprosić o wykluczenie tego prawnika ze sprawy z racji że jest

    No ale to chyba problem między powódką a nim...

  • 3. Data: 2009-08-03 11:53:26
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    przypadek pisze:

> [...]
    > zatrudniająca go jednostka organizacyjna albo jeżeli sprawa dotyczy
    > osoby, z którą pozostaje on w takim stosunku, że może to oddziaływać

    Nie widzę związku.

> [...]
    > mocodawcy lub osoba
    > zainteresowana w niekorzystnym dla niego rozstrzygnieciu sprawy;

    Przecież nie był w związku z mężem swojej klientki (czyli przeciwnikiem
    mocodawcy), tylko z nią.

    --
    @2009 Johnson

  • 4. Data: 2009-08-03 11:54:27
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    k...@w...pll pisze:

    > Czy będzie obiektywny w ocenach ?

    Radca prawny i obiektywność to dwie sprzeczności.

    --
    @2009 Johnson

  • 5. Data: 2009-08-03 12:27:46
    Od: "@|@" <n...@n...mail>

    > Radca prawny i obiektywność to dwie sprzeczności.

    Sędziowie też. Spoko.

  • 6. Data: 2009-08-03 12:38:39
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 3 Sie, 13:53, Johnson <j...@n...pl> wrote:
    > przypadek pisze:

    jeżeli sprawa dotyczy

    > Nie widzę związku.

    Ostatnie zdanie?

    > Przecież nie był w związku z mężem swojej klientki (czyli przeciwnikiem
    > mocodawcy), tylko z nią.

    "Zna dobrze-z róznych spotkań- druga stronę (męża).Zna więc szereg
    spraw tej rodziny"

    Czyli był nie tylko jej znajomym, bywał u nich na obiadach i był
    przyjacielem domu, można powiedziec. Dowiedział się w ten sposób
    pewnie wielu rzeczy (od niego bezpośrednio). Ja tu widzę pewien
    konflikt.

  • 7. Data: 2009-08-03 13:05:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    przypadek pisze:

    > jeżeli sprawa dotyczy
    >
    > Ostatnie zdanie?

    Łeeee ??

    --
    @2009 Johnson

  • 8. Data: 2009-08-03 13:06:04
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    @|@ pisze:

    > Sędziowie też. Spoko.

    Przy sędziach przynajmniej teoretycznie założenie jest inne.

    --
    @2009 Johnson

  • 9. Data: 2009-08-03 13:15:09
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 3 Sie, 15:05, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Łeeee ??

    No jeśli dajmy na to pozostajesz z kimś w bliskich kontaktach, to
    niewatpliwie może ci to nieco utrudniać racjonalna ocenę sytuacji i
    walczyć nawet w beznadziejnych sprawach. Ale to oczywiście problem
    raczej mocodawcy, a nie jego przeciwnika procesowego.

  • 10. Data: 2009-08-03 13:31:22
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "k...@w...pll" <p...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > powinien zajmować sie sprawą rozwodową tego małżenstwa-reprezentując
    > żonę,powódkę.Czy będzie obiektywny w ocenach ?

    On ma nie być obiektywny. Ma być skuteczny dla strony, którą reprezentuje.

    --
    Paweł