    From: Bydlę <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reportaże i zakryte tablice na samochodach
    Date: Tue, 3 May 2011 13:57:22 +0200

    On 2011-05-03 09:42:40 +0200, slawek7 <s...@w...pl> said:

    > nagrywaniu.
    >
    > A możesz to jakoś wytłumaczyć bo nie za bardzo rozumiem?

    Zacząłeś tak:

    ==============
    On 2011-05-01 16:05:36 +0200, slawek7 <s...@w...pl> said:

    > Oglądam sobie jakis program w TV i widzę coś co mnie dziwi, choć to
    > jest od dłuższego czasu stosowane.
    > Dlaczego pokazując na w takim programie jak "Uwaga" lub "Prosto z
    > Polski" zakrywane są nr rejestracyjne samochodów lub etykiety z na
    > napojach które są nakręcane gdzieś w tle?
    ==============

    Mówisz o emisji nagranych programów.

    A tu:

    On 2011-05-01 16:05:36 +0200, slawek7 <s...@w...pl> said:

    > Ktoś tu kiedys napisał że można nagrywać to co się widzi, a tak
    > przecież jest w takich materiałach.

    Mówisz o nagrywaniu.

    Nagrywanie to zupełnie inna czynność niż publikowanie.
    Jakby to wytłumaczyć...?

    Mam! Możesz nagrywać to co widzisz/słyszysz.
    Dlaczego? Bo to widzisz, bo to słyszysz.

    Czy możesz publikować takie nagrania?
    Tak, jeśli masz zgodę osób występujących na nagraniu (pomijamy ustawowo
    wyłączone przypadki dla jasności przekazu).

    Ad rem: nazwy produktów nakazuje pikslować biuro reklamy, bo nie wzięli
    za to pieniędzy, czasem dyżurny prawnik, by nazwa produktu nie
    wystąpiła w złym kontekście, tablice rejestracyjne pikslują bo prawnicy
    są bardziej papiescy od papieża.
    (no, wystarczyłoby jeszcze każdorazowe obarczanie przez sąd wszystkim
    kosztami pozywającego plus zwrot _prawdziwych_ kosztó pozwanemu, bo się
    po paru latach debile nauczyli, że numer pojazdu nie jest daną osobową
    i nie trzeba go chronić... ;>)

    --
    Bydlę