    From: "wektor" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Renta dla wdowy i dziecka
    Date: Tue, 21 Aug 2007 10:50:38 +0200

    Użytkownik "Moniq" <k...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:fabukl$3q0$1@inews.gazeta.pl...
    > Mam znajomą - opiekuje się moim dzieckiem, stąd znam sytuację.
    >
    > Od 8 miesięcy jest wdową, ma 36 lat, 13 letnią córkę. Mąż przed
    długi okres
    > zajmował się prowadzeniem własnego biznesu. Opłacał bardzo duże
    składki
    > zusowskie. Ona zajmowała się dzieckiem. On był jedynym żywiecielem
    rodziny.
    > Niestety wskutek jego choroby ok. 4-5 lat temu musieli rozwiązać
    działalność.
    > Nie byli w stanie odzyskać sporej części długów itp, itd.
> [...]
    wyjścia.

    Najlepiej poczytać przepisy na stronie ZUS lub poszukać informacji
    wpisując "renta rodzinna" na stronie www.google.pl.
    Prawdopodobnie w ostatnich 10 latach przed śmiercią mąż i ojciec nie
    opłacał składek emerytalnych i rentowych przez co najmniej 5 lat i w
    chwili śmierci nie spełniał warunków do przyznania renty, dlatego ZUS
    odmawia przyznania renty rodzinnej.
    W przypadku spełnienia kryteriów renta rodzinna przysługiwałaby
    dziecku i matce (do ukończenia przez dziecko 16 lat lub 18 lat przez
    dziecko uczące się): po połowie z 90% świadczenia, jakie
    przysługiwałoby zmarłemu. Więcej:
    http://www.mps.gov.pl/index.php?gid=180

    Pzdr

    --