    From: Marcin Żyła <m...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Renoma - kontrola w KM
    Date: Tue, 10 Jan 2006 08:26:07 +0100

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > mógł Cię zatrzymać po wyjściu z pociągu, ale powinien wezwać Policję,
    > nie zaś kolegę, czy znajomego dzielnicowego. W tym wypadku mają
    > zastosowanie przepisy o zatrzymaniu obywatelskim (wiem, że niektórzy
    > tutaj są zdania, że niemożliwe jest zatrzymanie w tym trybie, ale
    > chwilowo nie jest to istotne, bo i tak kontroler dał ciała), a więc
    > miał obowiązek niezwłocznego przekazania Cię policji. To niezwłoczne w
    > tym wypadku realizuje się poprzez telefon na 997. Gdyby wówczas
    > oczekiwał z Tobą tę godzinę, to nie ma sprawy.

    A biedny przytrzymany sam powinien zadzwonic na 997

    > Policjant, skoro się już skądś tam wziął - chwilowo nie jest istotne
    > skąd - miał prawo, a nawet obowiązek udostępnić Twoje dane
    > kontrolerom.

    Przekazac dane niezbedne, nie dawac dowodu.

    Nie miał natomiast obowiązku przyjęcia od Ciebie
    > zawiadomienia o przestępstwie, albowiem przestępstwo zgłasza się
    > Policji, a nie policjantowi. Do obowiązków policjanta należało
    > podjęcie interwencji, gdyby popełniano na Tobie przestępstwo
    Pozbawienie wolnosci to...

    oraz
> [...]
    > porywaczy - jeśli uznać, że działania kontrolera były bezprawne, co
    > chwilowo nie jest jednoznaczne.
    >
    > Teraz spokojnie możesz złożyć zawiadomienie o bezprawnym pozbawieniu
    > Cię wolności przez kontrolera Renomy polegającym na tym, iż zamiast po
    > zatrzymaniu Cię za jazdę bez biletu wezwać niezwłocznie policję,
    > wzywał kolegów. Przy czym z faktu, że sugeruję taką drogę proszę nie
    > wyciągać wniosku, że na pewno zostanie uznana Twoja racja. Przede
    > wszystkim zacznie się problem z ustaleniem o której faktycznie
    > zostałaś zatrzymany. Poza kontrolerem Renomy i Tobą nie ma innych
    Jest zgdne zeznanie o której i gdzie była kontrola, a czas jazdy pociągu
    jest stały. Można wyliczyc ;-)

    Fakt, że zatrzymał Cię poza dworcem może uzasadniać choćby
    > Twoją ucieczką i bezpośrednim pościgiem.
    Jak rozumie renomiarz te fakty zgłosił przy interwencji policjantowi -
    klient uciekał?

    Pzdr MZ

    PS. Jak to jest, ze normalny spokojny labrador, jak widzi renomiarzy
    (mieszkam przy wschodnim) wyrywa się i szarpie celem zagryzienia?
    Nie reaguje na kolejarza, policjanta, listonosza. Renomia go drażni ;-)