  • Data: 2008-07-26 09:14:42
    Temat: Re: Rękojmia na urządzenie elektryczno-mechaniczne
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisal:
    > Chyba nie.

    Chyba jednak tak :)

    > Ale Ty napisałeś w pierwotnym poście CO INNEGO!

    Ja?!

    > Żadnego "istnieje taki" - zapisałeś TYLKO:
    > "migomat jest dobry ALBO tani".
    > Bez ŻADNYCH dodatkowych warunków.

    Abstrahujac od tego, ze to nie moja wypowiedz, przeanalizujmy
    tok myslenia wlasciwego przedmowcy. Predykat

    'migomat jest dobry ALBO tani'

    jest tozsamy z zapisem

    'kazdy migomat jest dobry ALBO tani'.

    > Napisałeś "albo", a to jest operator symetryczny. I nie napisałeś
    > nic więcej.

    Symetria 'ALBO' dotyczy wylacznie symetrii zlozenia

    'dobry ALBO tani' jest tozsamy z 'tani ALBO dobry'

    I absolutnie nic wiecej, a ty stosujesz nieuprawnione rozszerzenie
    domeny. Jezeli rozszerzasz ja z populacji migomatow na populacje
    wszystkich towarow, to powyzszy predykat AUTOMATYCZNIE przechodzi z postaci:

    'kazdy migomat jest dobry ALBO tani'

    w forme:

    dla kazdego towaru x (jezeli MIGOMAT(x) to (dobry(x) ALBO tani(x)) ).

    Wybacz, ale w PROLOGU to ja takie ukladanki na codzien robie :)

    > *Nie było* żadnego "jeśli ... to", to usiłujesz wcisnąć metodą
    > "lub czasopisma" dopiero teraz, ja się nie dam ;) bo właśnie
    > tego (braku zastrzeżeń) się przyczepiłem!

    Sam to wciskasz :) bo w nieuprawniony sposob poszerzasz domene,
    a nie przeksztalcasz predykatu. Zastrzegam sie: ja nie wypowiadam
    sie o wartosci logicznej pierwotnego predykatu, ale o niewlasciwym
    przeksztalceniu, ktorego uzyles.

    > IMO powinno być "dobry migomat nie jest tani", a od Twojego
    > zdania wynik różni się właśnie o "migomaty drogie i złe".

    Powtarzam: pierwotny predykat moze byc sluszny, moze byc
    niesluszny (akurat tu sie z toba zgadzam), ale sposob twojego
    wywodu na puli WSZYSTKICH towarow byl niewlasciwy. Przytoczenie
    natomiast tej puli migomatow 'drogich i zlych' jest akurat
    sluszne, bo jednostkowy przypadek obala kwantyfikator ogolny
    pierwotnego predykatu.

    Przypominam: to nie moj predykat :)
    --
    Pozdrawiam,