    From: "newsmark" <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rękojmia a art. 558 kc
    Date: Thu, 14 Mar 2002 09:04:54 -0000

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:Pine.LNX.4.44.0203121826110.1696-100000@localho
    st...
    > On Tue, 12 Mar 2002, newsmark wrote:

    > Z jakiego powodu? Kupowałeś w komisie?...

    Nie w komisie a w firmie Lucky Star Polska Sp. z o.o. w Łodzi zajmującej się
    sprzedażą
    hurtową i detaliczną. Zapisy na fakturach mają następującą postać:
    "...
    ODPOWIEDZIALNOŚĆ Z TYTUŁU RĘKOJMI JEST WYŁĄCZONA (ART.558 &1KC).
    ODBIÓR TOWARU OZNACZA BEZWARUNKOWĄ AKCEPTACJĘ W/W WARUNKÓW ZAKUPU.
    ..."
    Stąd i moje obawy wyrażone na forum listy dyskusyjnej.

    >Jest to norma jednostronnie dyspozytywna (albo, jak kto woli, jednostronnie
    imperatywna . ...
    >Czyli że można się umówić inaczej, ale tylko w jedną stronę - w tym
    przypadku na
    >korzyść konsumenta.

    Czy z powyższej wypowiedzi mogę wysnuć wniosek, że cytowany przeze mnie
    zapis na fakturze nie ma dla mnie (czyt. konsumenta) żadnych negatywnych
    skutków?
    Jeśli nie ma, to do kogo Waszym zdaniem jest kierowany?

    Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i sugestie.