    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rękojmia
    Date: Thu, 30 Nov 2023 14:37:17 +0100

    On Thu, 30 Nov 2023 03:20:21 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > To jest duży problem, bo to oznacza, że nie jest to zakup konsumencki i
    > w zasadzie prawa wynikają tylko z KC. Przeleć DZIAŁ II, Rękojmia za wady.
    > https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19
    640160093/U/D19640093Lj.pdf

    > Nawet nie wiem czy tam jest jakies domniemanie wady w momencie wydania.
    > Wydaje mi się, że nie.

    Przy konsumenckim domniemanie nie konczy sie po roku?
    Też już upłynął.

    > Sa jakies wyjątki dla zakupu niekonsumenckiego
    > osoby fizycznej, ale MZ szkoda czasu na drążenie.

    > Kupcie ten zasilacz.

    Bedzie najprosciej i taniej niz konsultacje u adwokata, ale czy to
    właściwe podejscie?
    Jeszcze mozna odszukac gwarancje ...

    > To jest oczywiście bzdura, tyle, że przy zakupie niekonsumenckim nie
    > masz MZ w rękawie żadnych atutów. Najpewnie musiałbyś udowodnić, ze wada
    > istniała w momencie wydania.
    >
    > Tak na wszelki wypadek: odradzam udawanie, że jesteś konsumentem. Jak
    > już teraz wiesz, że są tu inne przepisy, mozna by to podciagnąć MZ pod
    > oszustwo.

    Dell ma pod spodem na naklejce tzw "Service tag", numerek taki.

    Trzeba wprowadzic na stronie, bodajze tej
    https://www.dell.com/support/incidents-online/pl-pl/
    contactus/dynamic?spestate

    i sie pokaże co Dell o tym sądzi.
    Tam gdzies jeszcze telefony są podane, moze ten będzie dobry

    Uszkodzone zasilacze na gwarancji Dell wysyła bez ceregieli,
    no ale ja mam jakies rozszerzone gwarancje ..

    > Paragraf z dupy mający pewnie sprawic, że pismo wygląda poważniej.
    >
    > Art. 556(1)
    > § 1. Wada polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową.
    > W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli:
    > 1) nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel
    > w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;

    No i powszechna interpretacja jest inna, przynajmniej dla konsumentow,
    ale mnie od zawsze zastanawia:
    -nie ma własciwosci? Ma. O innych niz zepsucie piszę.
    No chyba, ze nie ma.
    -sklep wydał sprawną? Wydał, 1.5 roku laptop pracował.

    -gdzies jest/było zadeklarowane, ze się nie zepsuje? Nie było.
    A każdy sprzęt sie kiedys przecież zepsuje.

    To gdzie tu niezgodność z umową?

    -była/jest gwarancja jakości. Działa nieco inaczej, ale ogólnie
    powinna działac i powinni naprawić

    -jesli sklep przy sprzedaży pisał "2 lata gwarancji", a teraz sie
    okazuje, ze na zasilacz tylko rok ... o - a to juz IMHO jest
    niezgodność z umową :-)

    P.S. a ten artykuł to nie jest od konsumenckiej sprzedaży?

    J.