  • 1. Data: 2013-09-30 06:55:48
    Temat: Reklamaja a towaru brak
    Od: Tomek <t...@o...eu>

    Cześć
    Zakupiłem na aukcji telefon, pisało ze ma LECIUTKO trzeszczący głośnik,
    niestety głośnik trzeszczy i to bardzo. Oprocz tego w paczce był tylko
    telefon i ładowarka nieorginalna, wszystko bez papierów - ale mniejsza z
    tym.
    Odesłałem na reklamacje ok 2-3 tygodnie temu i cisza, na maile nie
    odpisują. Telefon do nich dotarł bo patrzyłem na sledzenie paczki.
    Poczekam jeszcze z tydzien i zastanawiam się co z tym zrobić, telefon
    wart prawie 1000 zł więc im nie podaruje. Czy allegro moze oddac
    pieniadze, czy musze zgłosic na Policje ?? Mam pierwszy taki przypadek
    więc nie wiem ...

  • 2. Data: 2013-09-30 07:11:50
    Temat: Re: Reklamaja a towaru brak
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-09-30 06:55, Tomek pisze:
> [...]
    > wart prawie 1000 zł więc im nie podaruje. Czy allegro moze oddac
    > pieniadze, czy musze zgłosic na Policje ?? Mam pierwszy taki przypadek

    Wziąłeś sobie indywidualną lekcję za 1000zł. Myślę, że było warto.
    Dobrze, że nie kupiłeś złotej monety.

    P.S. - Ja też nie wiem.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 3. Data: 2013-09-30 09:01:36
    Od: Tomek <t...@o...eu>

    > Wziąłeś sobie indywidualną lekcję za 1000zł. Myślę, że było warto.
    > Dobrze, że nie kupiłeś złotej monety.
    >
    > P.S. - Ja też nie wiem.

    Nie rozumiem ??

  • 4. Data: 2013-09-30 11:16:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Sep 2013, Tomek wrote:

    > Cześć
    > Zakupiłem na aukcji telefon,

    Jeśli to była aukcja, to nie obejmuje jej "konsumencka niezgodność", tak
    dla porządku. Oczywiście nie uchyla to podstaw do reklamacji z innych
    tytułów.

    > pisało ze ma LECIUTKO trzeszczący głośnik,
    > niestety głośnik trzeszczy i to bardzo.

    Jasne, ale podlega subiektywnej ocenie, a przynajmniej daje sprzedawcy
    trudną do podważenia linię obrony przed zarzutem o umyślne podanie
    nieprawdziwej informacji ("przed wysłaniem trzeszczało tylko lekko").

    > Oprocz tego w paczce był tylko
    > telefon i ładowarka nieorginalna, wszystko bez papierów - ale mniejsza z tym.

    Słusznie (że mniejsza z tym), bo to stały punkt flejmów na .prawo,
    mianowicie bezzasadne domniemywanie, że w paczce ma być coś czego
    sprzedawca nie obiecywał.

    > Odesłałem na reklamacje ok 2-3 tygodnie temu i cisza, na maile nie odpisują.
    > Telefon do nich dotarł bo patrzyłem na sledzenie paczki.
    > Poczekam jeszcze z tydzien i zastanawiam się co z tym zrobić,

    IMVHO wezwać do oddania pieniędzy *lub* odpowiedzi co z telefonem
    wraz z tym telefonem.
    Chyba w sposób "dowodowy", czyli poleconym :(
    Dopóki nie uznają reklamacji telefon jest Twój, ale z kolei nie
    można im *NIC* zarzucić dopóty sam nie wykażesz, że odmawiają
    zwrotu. Wysłałeś go im dobrowolnie, więc do momentu kiedy nie
    odmówią (albo co najmniej puszczą mimo uszu wyraźne żądanie
    zwrotu, które da się udowodnić) zarówno zwrotu pieniędzy i telefonu
    nie można zarzucić im np. przywłaszczenia.

    > telefon wart prawie 1000 zł więc im nie podaruje.

    Słusznie.

    > Czy allegro moze oddac pieniadze, czy musze zgłosic na Policje ??

    AFAIK allegro bez "papierów" o złożeniu powiadomienia o podejrzeniu
    popełnienia przestępstwa nie zareaguje (poza napisaniem, że chcą
    papierów od policji, ewentualnie).
    Skądinąd zasadnie.

    BTW: nie napisałeś, czy kupowałeś od firmy.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2013-09-30 13:17:45
    Od: Tomek <t...@o...eu>

    > BTW: nie napisałeś, czy kupowałeś od firmy.

    Tak od firmy

  • 6. Data: 2013-10-08 08:47:20
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Tak od firmy

    To masz 10 dni na odstąpienie od umowy, bez podawania jakiejkolwiek
    przyczyny o ile kupowałeś jako osoba prywatna, a nie firma. Z takiego
    świadczenia powinieneś był skorzystać, ponieważ trudno Ci będzie
    udowodnić, że "leciutko" jest "leciutko przesadzone". Określenie
    "leciutko" jest niemierzalne i całkowicie subiektywne, a kluczową
    informacją jest właśnie, że "głośnik trzeszczy". Dlatego praktycznie
    niemożliwe będzie udowodnić "niezgodność z umową", że "głośnik
    trzeszczy", bo kupując towar, wiedziałeś, że "głośnik trzeszczy".