  • 1. Data: 2013-10-01 20:01:24
    Temat: Komornik
    Od: Jarek <h...@w...pl>

    Mam takie pytanie ,czy w licytacji zajętego przez komornika mienia może
    uczestniczyć ojciec osoby której to mienie było,lub osoba z najbliższej
    rodziny.Temat jest mi zupełnie nieznany i może ktoś pomoże.

  • 2. Data: 2013-10-01 20:22:46
    Temat: Re: Komornik
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Oct 2013, Jarek wrote:

    > Mam takie pytanie ,czy w licytacji zajętego przez komornika mienia może
    > uczestniczyć ojciec osoby której to mienie było

    Nie.
    976 KPC:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,15,2153,
    20130817,licytacja.html

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2013-10-01 22:25:30
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

    > Mam takie pytanie ,czy w licytacji zajętego przez komornika mienia może
    > uczestniczyć ojciec osoby której to mienie było,lub osoba z najbliższej
    > rodziny.Temat jest mi zupełnie nieznany i może ktoś pomoże.

    Niestety nie może ale może np. kolega ;) Licytuje, wygrywa, dostaje protokół
    z licytacji i zostawia go Tobie.
    Ty chowasz go do szuflady i następnym razem komornik nie może Ci tego mienia
    zająć, bo "nie należy do Ciebie"

    --
    pozdrawiam, wromek ;)

  • 4. Data: 2013-10-01 22:28:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-01 22:25, wromek pisze:
> [...]
    > z licytacji i zostawia go Tobie.
    > Ty chowasz go do szuflady i następnym razem komornik nie może Ci tego mienia

    Zapomniałeś dodać: "płaci".

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2013-10-01 22:46:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    wromek wrote:

> [...]
    > z licytacji i zostawia go Tobie.
    > Ty chowasz go do szuflady i następnym razem komornik nie może Ci tego mienia

    genialny pomysl
    tylko siąść i płakać.

  • 6. Data: 2013-10-01 23:28:37
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

    > Zapomniałeś dodać: "płaci".

    hehe, no to jest oczywista oczywistość ;)

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 7. Data: 2013-10-01 23:31:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-01 23:28, wromek pisze:

    > hehe, no to jest oczywista oczywistość ;)

    No to skoro jest, to w czym tkwi clou tego pomysłu?

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2013-10-01 23:34:50
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

    > genialny pomysl
    > tylko siąść i płakać.

    niestety czasami jednyny na zachowanie dla siebie jakichs fantów mających
    znaczenie emocjonalne dla licytowanego.
    ostatnio nabyłem auto w takim trybie, facetowi kojarzyło się bardzo ze
    zmarłą żoną, bo razem je kupowali w salonie.
    u mnie miał przynajmniej szansę je odkupić po ludzkich pieniądzach ale
    niestety nie nazbierał kasy.
    gdyby nikt nie kupił na 1. licytacji to na 2. by go "hieny" rozniosły i
    "tyle" by miał szans...

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 9. Data: 2013-10-01 23:41:30
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

    > No to skoro jest, to w czym tkwi clou tego pomysłu?

    W tym, że czasami nikt nie przychodzi na licytacje i wtedy właściciel może
    odkupić swojego grata z powrotem dla siebie po małych pieniądzach bez
    strachu, że za tydzień mu to znowu komornik zajmie ;) Jeśsi nawet ktoś
    przyjdzie to i tak z reguły wysoko nie licytuje jeśli wie, że dłużnik chce
    odkupić. Chyba, że trafi na jakiegoś chama.

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 10. Data: 2013-10-01 23:52:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-01 23:41, wromek pisze:

    > W tym, że czasami nikt nie przychodzi na licytacje i wtedy właściciel może
    > odkupić swojego grata z powrotem dla siebie po małych pieniądzach bez
    > strachu, że za tydzień mu to znowu komornik zajmie ;)

    No skoro nikt nie kupi, to właściciel zachowa fanty i bez kupowania.

    > Jeśsi nawet ktoś
    > przyjdzie to i tak z reguły wysoko nie licytuje jeśli wie, że dłużnik chce
    > odkupić. Chyba, że trafi na jakiegoś chama.

    Coś jak "na złość mamie odmrożę sobie uszy" - zamiast po ludzku spłacić
    wierzyciela, to dłużnik będzie cudował z kupowaniem swoich fantów. Ku
    uciesze wierzyciela.

    --
    Liwiusz