eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacje między firmami - ciekawy przypadek › Re: Reklamacje między firmami - ciekawy przypadek
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!
    atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacje między firmami - ciekawy przypadek
    Date: Tue, 20 Dec 2005 20:59:07 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 42
    Message-ID: <do9ns6$o20$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <do99ke$dml$1@inews.gazeta.pl> <do9bde$qp2$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <do9gav$f8i$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: dos117.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1135108806 24640 83.24.126.117 (20 Dec 2005 20:00:06
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 20 Dec 2005 20:00:06 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 0.9 (Windows/20041103)
    X-Accept-Language: en-us, en
    In-Reply-To: <do9gav$f8i$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:351025
    [ ukryj nagłówki ]

    Paweł Zalewski wrote:

    > taką informację uzyskaliśmy dopiero jak otrzymali od nas reklamajcę.
    > odpowiedź brzmiała (emailem) "odsyłamy Wam paczkę - usterka nie podlega
    > reklamacji, mieliście na to 2 dni"

    W takim razie nigdzie nie wyłączyli możliwości korzystania z rękojmii,
    czyli powołujecie się na podany przepis.
    To nie jest tak, że macie miesiąc
    Macie generalnie rok, a miesiąc jest liczony od wykrycia wady. Skoro
    wadę wykrył klient po otworzeniu opakowania, którego Wy z wiadomych
    względów nie otwieraliście, to nie widzę problemu.
    Podajcie im 3 poniższe przepisy w swoim piśmie i zażądajcie zwrotu.

    Art. 556. § 1 - rękojmia
    Art. 563. § 1 - miesiąc od wykrycia wady
    Art. 568. § 1- uprawnienia z tytułu rękojmi wygasają po upływie roku

    Dobrze napisane pismo z żądaniem wymiany rzeczy powinno im wybić z głowy
    "informowanie" Was po fakcie, że "mieliście na to 2 dni".

    Jeśli nie zareagują, to możecie swoich racji dochodzić przed sądem.

    Jest jeszcze jeden przepis kc, który może mieć znaczenie, bo oni mogą
    się próbować nim bronić, ale moim zdaniem nie będzie to słuszne.
    "Art. 563. § 2. Jednakże przy sprzedaży między osobami prowadzącymi
    działalność gospodarczą utrata uprawnień z tytułu rękojmi następuje,
    jeżeli kupujący nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy
    rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o
    dostrzeżonej wadzie, a w wypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później
    - jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy niezwłocznie po jej wykryciu."

    Rozumiem, że w sytuacji, kiedy kupującym jest hurtownia przekazująca
    rzeczy dalej (oryginalnie zapakowane) klientom, to przyjęte przy
    rzeczach takiego rodzaju będzie zapewne pozwolenie klientowi na
    otworzenie oryginalnego opakowania i stwierdzenie stanu zabawki.

    --
    MArta
    m...@N...pl
    Odpowiadając usuń NOSPAM z adresu
    http://doradcy-prawni.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1