    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja płyty głównej
    Date: Wed, 28 Jan 2004 09:15:51 +0800

    In article <bv5q1t$nl3$1@inews.gazeta.pl>, Yonnie wrote:

    > W gwarancji jest jedynie model płyty, numer seryjny, data zakupu,
    > gwarancja od-do i to wszystko.
    > Sklep sam obiecał mi nową i teraz się z tego wycofał.

    No dobrze, to na poczatek zazadaj od sklepu warunkow gwarancji. Jesli
    ustnie odmowia albo beda krecic, to moze nagraj sobie dyktafonem te ich
    szamotania (tak na wszelki wypadek dla celow dowodowych). Jesli warunki
    podadza, to je poczytaj. Jesli nie podadza, to napisz pismo reklamacyjne w
    którym stwierdzisz, że z racji faktu, że gwarancja nie kształtuje obowiązków
    gwaranta to jest nieważna i że wcześniejsza reklamacja byla w zwiazku z
    tym zlozona z tytulu niezgodnosci z umowa na podstawie Ustawy o
    szczegółowych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176).
    Art.8 u. 1 tej ustawy mówi:
    Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
    doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
    wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub ...

    Czyli albo mają naprawić starą, albo dać nową (a nie używaną). Jeśli nie,
    to mogą jedynie odstąpić od umowy czyli zwrócić pieniądze.

    Teraz tylko powinnaś się zastanowić czy jesteś w stanie udowodnić że
    otrzymałaś płytę w takim stanie jaki ci się nie podoba, bo jak trafisz na
    wyjątkowe świnie (o co pewnie niestety nietrudno) to powiedzą, że Ty to
    tak tę płytę załatwiłaś. Może lepiej na dzień dobry poprowokuj ich jeszcze
    do wcześniejszych wyznań (że oni taką porysowaną otrzymali) i też to nagraj.

    > Płyta jest nie tylko brudna, ale równiż z porysowanymi chipsetami i
    > laminatem,
    > co obniża jej wartość rynkową. Kto mi takie g... teraz kupi?

    Jest to jakis argument.

    --
    Marcin