  • Data: 2008-12-17 13:15:36
    Temat: Re: Reklamacja - gsm
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 17 Dec 2008 13:09:17 +0100, Tapatik napisał(a):

    > Możesz rozwinąć temat płatnych przychodzących SMS-ów?
    > Jak by nie patrzył to pole do nadużyć, w końcu nie mam wpływu na to co
    > kto do mnie wysyła.

    Nie jest bzdurą to za co klient może zapłacić ;-)
    Rzecz w tym żeby zawrzeć odpowiednią umowę z klientem - np.
    "będziemy Ci codziennie rano przysyłać prognozę pogody i pobierać
    opłatę za każdy sms przychodzący do czasu aż zrezygnujesz z usługi".
    I o takich usługach się myśli.

    A nadużycia zawsze mogą być - ale to zmartwienie operatora. Można
    się nad tym łatwo zabezpieczyć np przy opóźnionej wypłacie dla
    content providera. Robiłem coś takiego dla usług głosowych w Niemczech
    gdzie firma (taka jak L2) nie dostawała ani grosza jeśli x% klientów
    nie zapłaciło (a nawet jeszcze musieli dopłacić za opłaty sieciowe).
    To było dobre zabezpiecznie bo tam content provider mógł sobie sam
    ustalać ceny za połączenia - np. stwierdzić że w dni parzyste
    połączenia na sexlinie są 5x droższe ;-)
    W PL to niemożliwe bo ceny są stałe i zależne od prefiksu (ciągle
    się dziwię że to się nie zmienia...).

    Oczywiście to tylko teoretyzowanie i nie sądzę żeby aktualnie w PL
    takie usługi były - tylko ostrzegam żeby nie traktować tego jako rzeczy
    niemożliwych.

    Pozdrawiam,
    Henry