  • 1. Data: 2005-09-01 07:38:10
    Temat: Reklamacja a raty ???
    Od: "Aska" <a...@o...pl>

    Witam

    Mam pytanie: rodzice zakupili kanape 3 -osobowa i 2 fotale za 2350 ( wzięli go
    na raty z czym wyniosło ponad 3 tys. ) Teraz kanapa sie rozwala , naprawiana
    juz kilka razy i teraz chcemy ządac zwortu pieniedzy a nie ciąglych napraw z
    kt nic nie wynika. I teraz moje pytanie jesli to było brane na raty to własnie
    dostajemy ta sume 2350 plus odsetki czy tez tylko sume 2350???

    Pozdrawiam

    Aska

  • 2. Data: 2005-09-01 07:42:54
    Temat: Re: Reklamacja a raty ???
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Aska" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > własnie
    > dostajemy ta sume 2350 plus odsetki czy tez tylko sume 2350???

    Mi się wydaje, że 2350. Ty raty spłacasz dla banku, a nie dla sprzedawcy.
    Ale oczywiście mogę się mylić.

  • 3. Data: 2005-09-01 07:59:11
    Od: "Przemek" <c...@p...pf.pl>

> [...]
    > własnie
    > dostajemy ta sume 2350 plus odsetki czy tez tylko sume 2350???

    Oczywiście możesz dostać tylko 2350zł, które odda Ci sprzedawca. Sprzedawca
    właśnie tyle otrzymał za tą kanapę od banku, który Ciebie kredytuje.

    Oczywiście w momencie jak dostaniesz zwrot pieniędzy za kanapę możesz
    wcześniej spłacić kredyt (jeżeli na to bank pozwala, bo niektóre skurczybyki
    nie :) i otrzymasz potem zwrot nadpłaconych odsetek, które będą zależeć od
    tego ile rat szybciej spłaciłaś kredyt i czy raty były stałe czy malejące.

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 4. Data: 2005-09-01 15:25:07
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Aska napisał(a):
> [...]
    > kt nic nie wynika. I teraz moje pytanie jesli to było brane na raty to własnie
    > dostajemy ta sume 2350 plus odsetki czy tez tylko sume 2350???

    Żądając zwrotu pieniędzy z powodu wadliwości towaru dostaniecie
    zapłaconą cenę. Pozostałą część można ewentualnie dochodzić w drodze
    odszkodowania na zasadach ogólnych (art.471 kc), ale tu warunki
    odpowiedzialności sprzedawcy są inne niż za wadliwy towar - konieczne
    jest choćby jego zawinienie. Poza tym rzeczywiście powinniście spłacić
    wcześniej kredyt.

    KG

  • 5. Data: 2005-09-01 19:10:33
    Od: "Artur" <a...@i...pl>

> [...]
    > skurczybyki nie :) i otrzymasz potem zwrot nadpłaconych odsetek, które
    > będą zależeć od tego ile rat szybciej spłaciłaś kredyt i czy raty były

    Jesli sprzedawca im zwroci kase (jak bedzie taka decyzja) to kredyt musi
    zostac splacony i potwierdzony na pismie przez bank. dopiero wtedy
    sprzedawca wyplaci nalezna kwote tj. 2350zl

  • 6. Data: 2005-09-01 20:22:28
    Od: "Aska" <a...@o...pl>

> [...]
    > odpowiedzialności sprzedawcy są inne niż za wadliwy towar - konieczne
    > jest choćby jego zawinienie. Poza tym rzeczywiście powinniście spłacić

    Dziękuję Tobie i wszystkim innym za odpowiedzi, pal go licho te odsetki ;)
    chcą szztukować kawałkami materiału i po cholere mi to jak się różnic będą bo
    część tylkna kanapy uzywana a tu nowa itd . Dzięki za odpowiedzi :)

    pozdrawiam

    Aska

  • 7. Data: 2005-09-02 05:09:49
    Od: "Przemek" <c...@p...pf.pl>

    Użytkownik "Artur" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Jesli sprzedawca im zwroci kase (jak bedzie taka decyzja) to kredyt musi
    > zostac splacony i potwierdzony na pismie przez bank. dopiero wtedy
    > sprzedawca wyplaci nalezna kwote tj. 2350zl

    Napewno??? Przecież bank mnie kredytuje i sprzedawca nic nie ma do tego.

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 8. Data: 2005-09-02 07:21:40
    Od: "Artur" <a...@i...pl>

    > Napewno??? Przecież bank mnie kredytuje i sprzedawca nic nie ma do tego.
    Na pewno.

  • 9. Data: 2005-09-02 07:27:24
    Od: "Przemek" <c...@p...pf.pl>

    > Na pewno.

    Ale zależy jeszcze od rodzaju kredytu. Bo jeżeli to jest kredyt gotówkowy to
    na pewno nie trzeba.

    A nie pomyliłeś może sytuacji, że jak wypowiadasz kredyt bankowi to musisz
    sprzedawcy oddać pieniądze a nie rzecz.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2005-09-02 10:30:00
    Od: "Artur" <a...@i...pl>

> [...]
    > to na pewno nie trzeba.
    >
    > A nie pomyliłeś może sytuacji, że jak wypowiadasz kredyt bankowi to musisz

    Przy gotowkowym to rzeczywiscie nie ma takiej potrzeby, ale w tej sytuacji
    chodzi o sprzet wziety na raty, i na pewno nie pomylilem sytuacji. Znam to z
    praktyki przynajmniej na pewno tyczy sie to sprzetu agd i rtv (ale chyba nie
    znaczeniea ze to jest np tapczan itp). W przypadku zwrotu gotowki (nawet
    jesli nastepuje juz to po splaceniu rat) zawsze jest potrzebne poswiadczenie
    z banku o splaceniu kredytu. Nawet w umowach ratalnych jest wpis ze
    kredytobiorca staje sie wlascicielem sprzetu dopiero po splaceniu kredytu.
    Przed splaceniem kredytu nie moze tego sprzetu oddac osobie trzeciej itp.
    poniewaz nie jest jego wlascicielem.