    From: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklama bez zgody
    Date: Tue, 28 Mar 2006 03:56:21 +0200

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > Ależ na moim płocie nikt nic nie umieszczał!

    Zaczęłam od odniesienia do Twojego postu (teraz widzę, że to był błąd),
    a potem kontynuowałam temat.
    Całość zatem brzmiała:
    "Też myślę, że to dobry kierunek.
    Tylko najpierw udokumentuj fakt umieszczenia na Twoim płocie ich
    materiałów".
    Co Cię ugryzło, że wyciąłeś z kontekstu drugie zdanie i wystąpiłeś z
    pretensjami?

    > Z tą koniecznością to tak dla postraszenia, czy jesteś w stanie wskazać
    > podstawę prawną?

    Podstawę prawną czego? To przecież oczywiste, że jeżeli chcą sobie na
    tym płocie wieszać reklamy/drogowskazy, to muszą to uzgodnić z
    właścicielem. Który ma prawo zażądać zrobienia tego oficjalnie i
    narzucenia opłaty.
    A zatem ma pełne prawo poinformować ich o konieczności podpisania umowy,
    gwarantującej mu odpowiednią opłatę miesięczną. Wolno mu postawić im
    takie warunki. Naprawdę nie znasz podstawy prawnej tego uprawnienia?
    Art. 140 Kodeksu cywilnego.
    Jeśli się nie zgodzą na jego warunki, to nie mogą wieszać na jego płocie
    reklam.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl