  • Data: 2005-03-10 16:43:14
    Temat: Re: Rejestracja urodzenia dziecka
    Od: "G" <s...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A ty jesteś mężem matki dziecka? Bo jeżeli owa "kobieta" jest twoją żoną,
    > to znaczy że w USC pracują kompletni kretyni.

    Gdybym był, nie było by problemu ;-)

    > Ale jeżeli dziecko popełniłeś na kocią łapę, to z mocy prawnego
    > domniemania zawartego w art 62 kodeksu rodzinnego i opiekuńczego za ojca
    > dziecka uważa się byłego męża matki. I z całym szacunkiem durny to jesteś
    > ty, a nie przepis, który jest jak najbardziej sensowny, tyle tylko, że
    > opiera się na założeniu, że ludzie zwykle żenią się z matką własnego
    > dziecka jeszcze przed narodzeniem się owocu ich miłości.

    A ja się bedę upierał że durny przepis a nie ja. I nie tylko to moje zdanie
    ale kilku znajomych z którymi dziś dyskutowałem na ten temat. Bo wedle
    Ciebie to jest normalne ? Bo z całym szacunkiem, ale nie wydaje mi się.
    Skoro dwoje dorosłych ludzi mówi, że to ich dziecko a nasze państwo wie
    lepiej od nich ?

    > Mnie też brak słów, gdy czytam takie teksty. Jak porażająca w naszym
    > kochanym społeczeństwie jest ignorancja w dziedzinie prawa .

    No nie wiem.. Nie moim obowiązkiem ani hobby jest znać wszystkie przepisy i
    świecić nimi na lewo i prawo. A że ktoś wymyślił kiedys takie durne to nie
    moja wina. "Na chłopski rozum" nasuwają się inne rozwiązania i do głowy by
    mi nie przyszło 300 dni czekać. Skoro rozwód to rozwód i basta. Ważny,
    podbity i tyle. Tym bardziej że wertowałem prawo o aktach stanu cywilnego i
    tam nic o tym czasie 300 dni nic nie było, nie wpadło mi by szukać w KRiO.

    > Najdłuższa ciąża ludzka trwa około 300 dni i dlatego dzieci urodzone w
    > ciągu 300 dni po ustaniu małżeństwa uznawane są za dzieci byłego męża,
    > gdyż teoretycznie mogłyby zostać przez niego poczęte.

    Teoretycznie. A biorąc pod uwage opieszałośc naszych sądów i sprawy
    rozwodowe ciągniete przez rok na przykład to raczej marne szanse ma na
    poczęcie :/

    > Nie można tego załatwić inaczej jak w drodze postępowania o zaprzeczenie
    > ojcostwa byłego męża matki i uznania dziecka przez ciebie.

    No szkoda. W każdym razie dziękuję za odpowiedenie paragrafy, bede się
    lekturował.

    --
    G.