    From: "re" <r...@r...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reforma OFE
    Date: Mon, 2 Oct 2017 01:23:09 +0200

    Użytkownik "grzech"

    Czy nam się to podoba czy nie ZUS jest realizacją konstytucyjnego
    zadania państwa polegającego na zabezpieczeniu emerytur, rent i innych
    świadczeń. Realizuje te zadania podobnie jak sądy, policja, wojsko. To
    czy system jest dobry czy zły to sprawa dyskusyjna. Były czasy, że ZUS
    miał nadmiar pieniędzy które inwestowano na przykład w przemysł. Gdy nie
    będzie ZUS to będzie inna instytucja do której w obecnych czasach trzeba
    będzie dopłacać z budżetu państwa. Mówienie, że jest to piramida
    finansowa jest takim samym opowiadaniem głupot jak opowiadanie, że
    policja to nieroby biorące za darmo pieniądze.
    ---
    Zgłoś coś na policję to pogadamy. Ja zgłosiłem. Słupek mi sprzed garażu
    ukradli, nie wykryli. Samochód na parkingu ktoś zahaczył raz, nie wykryli.
    Drugi, nie wykryli. Szyba, też nie. Ale mandat za brak podświetlenia tablicy
    to by chcieli wlepić a jakże.

    Taka kuriozalna sytuacja, że jadę sobie drogą, widzę gościa kradnącego
    słupek przydrożny, za mną policja, zero reakcji. No to tory wąskotorówki
    przez zimę też ukradli. Od miesięcy na jednej z uczęszczanych ulic mojego
    miasta staje samochód zastawiając znak przejścia dla pieszych, też nie
    widzą.

    Obiboki zwykłe.