eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrzejście na czerwonym świetle a zasada wyższej konieczności › Re: Re: Przejście na czerwonym świetle a zasada wyższej konieczności
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 25 Feb 2013 09:29:09 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Re: Przejście na czerwonym świetle a zasada wyższej konieczności

    On Sun, 24 Feb 2013, Bydlę wrote:

    > A co z kierowcami samochodó, którzy uznają, że w danym momencie nic złego
    > się nie stanie, jeśli przejadą na czerwonym?

    Jeśli wiarygodne jest, że ze swojego miejsca kierowca WIDZIAŁ że na
    skrzyżowanie nic NIE MOŻE wjechać, to ja bym się nie czepiał.

    Tyle, że inna sprawa to fakt iż znaczny ułamek kierujących stosuje
    zasadę "nie widzę to jadę" :> i być może uważaliby się za gnębionych
    przez system :>
    A praktycznie, skrzyżowanie zazwyczaj zupełnie puste nie jest oraz
    widoczność 200m we wszystkie strony nie zawsze sięga - i wtedy
    pieszy ma dwie istotne przewagi nad samochodem.
    Primo nie ma metra maski przed nosem, a secundo może się cofnąć,
    bo zajmuje istotnie mniej miejsca i manewrowość ma bez porównania
    większą.

    > A z chirurgami, którzy uznają, że 25 gramow wódki tylko zmniejszy im drżenie
    > rąk i nie wpłynie negatywnie na przebieg operacji?

    Nie zadawaj trudnych pytań :P
    (z tym "zmniejszeniem" nie jest tak prosto, było kiedyś przedyskutowane
    na .foto.cyfrowa i z rzadka powtarzam wnioski: amplituda w sumie
    *rożnie*, natomiast drastycznie maleje udział drgań o większej
    częstotliwości, więc zdjęcia wychodzą lepsze, ale czy cięciom
    w tkance to nie wadzi mam wątpliwości).

    pzdr, Gotfryd