  • Data: 2010-02-19 13:12:15
    Temat: Re: Re: Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 19 Feb 2010, szerszen wrote:

    > nie, mam byc tak jak chce wlasciciel, bo to jego teren i on nim dysponuje

    Prawo nakłada na właścicieli sporo różnorakich ograniczeń, a *dzisiejsze*
    prawo w ogóle całkiem sporo odeszło od prawa rzymskiego w dziedzinie
    rozumienia "własności".
    Zacznij od wersji właściciela który ma niechcianego lokatora.
    I to najlepiej "dzikiego lokatora", który wprowadził się bez umowy,
    będziesz miał jasny obraz różnicy między tym co właściciel może
    chcieć a co może.

    > ale co ma piernik do wiatraka, nie o blokadach teraz rozmawiamy

    A nie o różnicy między tym, co właściciel CHCE, a tym co
    właściciel MOŻE?
    Oczywiscie, że właściciel może sobie 'nie życzyć'.
    Pytaniem jest, jak może to "nieżyczenie sobie" wyegzekwować.

    I pamiętaj o drugim końcu kija - jak staniesz w dowolnym miejscu,
    które nie jest oznaczone tabliczką "teren miasta XXX", to być
    może stoisz na terenie prywatnym, którego "właściciel sobie
    nie życzy" (czegoś).

    pzdr, Gotfryd