  • Data: 2005-07-10 00:08:32
    Temat: Re: Re:
    Od: "jurekw" <t...@k...org> szukaj wiadomości tego autora

    > A jesli strona zażąda wyłączenia wszystkich posłów ? To co? Wyłączeni w
    > drodze wniosku mają głosować nad wnioskiem w sprawie wyłączenia kazdego
    > siebie po kolei? ? Akurat kompletnie sie zgadzam z prof.Winczorkiem w tym
    > temacie ze eksperci komisji puścili interpretacyjnego bąka.

    Głosują nad wykluczeniem każdego po kolei. W głosowaniu uczestniczą ci posłowie,
    którzy wcześniej nie zostali wykluczeni i których to głosowanie nie dotyczy.
    Gdyby został jeden poseł - pozostaje zwrócić się do Prezydium Sejmu (ale tu
    akurat takiej sytuacji nie było).

    > I przytocz moze tą praktykę bo mam nadzieje ze nie jestes gołosłowny.

    Ja nie jestem prawnikiem. I jak coś mówię/piszę - to opieram się na faktach
    a nie na własnych urojeniach. Taki wniosek - wykluczenia klilku posłów złożył
    np. prezes Kwiatkowski. Stenogram z głsowań jest tutaj:
    http://orka.sejm.gov.pl/KomSled.nsf/0/E5C927F3F4B1B7
    9B00256F160041C170/$file/pos58.pdf

    > Poza tym Cimoszewicz
    > nie żądał wyłączenia wszystkich grupowo jednym wnioskiem bo nijak sie tego z
    > tego przepisu takiego wniosku wyciagnąć nie da.

    Oczywiście że tego nie żądał. Wobec tego nie było sytuacji, w której nie dałoby
    się przeprowadzić głosowania. A nawet w takiej sytuacji - pozostaje kwestia
    opuszczenia obrad - nikt go do tego nie upoważnił.

    > I przestan pieprzyc o
    > czerwonych prawnikach bo w Polsce czerwonych nie ma tak samo jak nie ma
    > prawicy (poczytaj sobie programy gospodarcze swoich ulubienców ktorzy mają
    > wypelnione gęby paplaniną o ojczyznie,Bogu itp,czysta bolszewia i stek
    > socjalistycznych ogólników od ktorych żygać sie chce).

    A ci wszyscy profesorowie, to jakie kończyli szkoły? Gdzie nabywali praktyki? W
    państwie prawa - czy na usługach komunistycznej dyktatury?
    Dlatego jakoś mnie nie dziwi, że gdy tylko czerwonym pali się grunt pod nogami,
    to zawsze jakiś Winczorek, albo inny mądry inaczej profesorek pośpieszy im z
    pomocą (jak zawsze - służe adresem, ghdyby pan Winczorek chciał mnie pozwać).
    Ja nie zamierzam bronić prawicy. Ale nawet wyczyny rządu Buzka bledną przy tym -
    co wyprawia ta (pos)komunistyczna chołota.

    > Nie ma głosowania łącznego w komisji z tego co spostrzeglem.Kazdy wniosek
    > nawet o wyłączenie jest głosowany odrębnie.

    No to się zgadzamy.

    > Cimoszewicz umiejetnie i sprytnie
    > zinterpretował przepisy i zrobil to wyjątkowo bystro.

    Sądzę, że konsultował się wcześniej z prawnikami.
    I to był jego błąd. Chyba, że jest w tym drugie dno i albo rzeczywiście coś
    było nie tak z akcjami Orlenu które posiadał, albo chodziło o spektakl.
    Osobiście sądzę że to drugie. On się odwołuje do tej bardziej tępej części
    społeczeństwa, która uzna iż "dokopał" posłom i nic nie jest dla nich ważne.
    A na dodatek w tym szumie nikt nie zwraca uwagi na drugie z przesłuchań -
    kluczowego dla sprawy świadka. I być może to było głównym celem spektaklu.
    Jakoś bardzo cicho jest o meritum obu spraw wyjaśnianych przez komisje.

    > Az milo bylo patrzec na
    > rozdziawione gęby Romana,Zbysia i małpy z brzytwą w ręku zwanej Antkiem
    > Policmajstrem Macierewiczem.

    To, że kogoś nie lubisz (przynajmniej w stosunku do Maciarewicza mamy jak sądzę
    podobne zdanie), nie jest powodem by oceniać zdarznia wedle kryterium: kto jest
    z nami ten ma rację.
    Ja na widok takiej arogancji też bym pewnie "gębę rozdziawił" (do tej pory Belka
    ył w tej kategorii nie do pobicia).