eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[Raz jeszcze] Reklamacja na pdst. niezgodności na własnym piśmie › Re: [Raz jeszcze] Reklamacja na pdst. niezgodności na własnym piśmie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [Raz jeszcze] Reklamacja na pdst. niezgodności na własnym piśmie
    Date: Fri, 5 Sep 2008 08:40:41 +0200
    Organization: Onet.pl
    Lines: 40
    Message-ID: <g9qk9b$g59$1@news.onet.pl>
    References: <g9n742$l9p$1@inews.gazeta.pl> <g9nqon$kj7$1@news.onet.pl>
    <ymx1gqvyru4f.13lt80ho5yb1s$.dlg@40tude.net> <g9nvbp$tcp$1@news.onet.pl>
    <1g25vbu32lgzs$.z3ana4tfff4o.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: abpo189.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1220596844 16553 83.8.56.189 (5 Sep 2008 06:40:44 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 5 Sep 2008 06:40:44 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3350
    X-Sender: z7lW/V+SkmLR0zkQEbPLmTGAcDKUr3up
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:552060
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "AdamS" <a...@c...interia.pl> napisał
    >>>
    >>> Jak udokumentować w celach dowodowych, że powiadomienie nastąpiło
    >>> w ciągu 14 dni.
    >>
    >> Wręczyć pismo i poprosić o pokwitowanie z datą.
    > Kiedy? W dniu przyjęcia towaru do reklamacji? Przecież wtedy jeszcze
    > nie wiem czyreklamacja zostanie rozpatrzona czy nie

    Nie w dniu przyjęcia zgłoszenia reklamacji a przed upływem 14 dni
    od tej chwili.

    >> Poinformować ustnie w obecności świadka i zrobić z tego notatkę.
    > Ustna informacja zawszej jest udzielana z podaniem daty kiedy należy
    > się
    > dowiedzieć. Jeśli nawet z tego sporzadzę notatkę to nie będzie ona
    > zawierała w treści czy reklamacja została uwzględniona czy nie.

    Jak wyżej.

    > Taką wiedzę można posiąść dopiero po decyzji ekspertów a wtedy
    > zostaje mało czasu na cokolwiek.

    No niestety, ale tak to sobie wieśniaki z Wiejskiej umyśliły.
    Jeśli opinia fachowców się opóźnia a nie chcesz uchybić ww
    terminowi to możesz poinformować klienta że nie uznajesz
    reklamacji ;) Potem ewentualnie możesz zmienić zdanie, ale jeśli
    klient zdąży wykonać jakieś ruchy (np. wynajmie adwokata, złoży
    pozew) to możesz zostać obciążony ich kosztami.

    >> Wysłać list polecony, najlepiej za powierdzeniem odbioru (pocztą
    >> taniej, kurierem szybciej).
    > Zapewne liczy się data dostarczenia - w takim razie odpada po jak
    > ktoś
    > cwany to nie odbierze korespondencji i przyjdzie po 14 dniach

    No nie wiem, ale jeśli już to liczyć się będzie data pierwszego
    awizowania. A równolegle z wysłaniem listu możesz przekazać
    wiadomość telefonicznie i smsem.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1