  • Data: 2003-03-06 15:56:37
    Temat: Re: Raty i brak umowy w banku (długie)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    | W związku z całą sytuacją mam dwa pytanka:
    | a) czy jeżeli oni rzeczywiście nie będą posiadać tej umowy to czy są w
    | stanie coś ode mnie wyegzekwować

    Tak. Jeśli z jakiś powodów zginęła umowa, to pozostają jeszcze pośrednie
    dokumenty. Byłeś w sklepie, więc pewnie wystawiono fakturę, której odbiór
    podpisałeś. Bank posiada dowód, że za fakturę zapłacił.

    | b) czy jeżeli przyznają jednak, że tej umowy nie ma to mogę pokręcić ich
    na
    | to skąd mają moje dane osobowe ??? wcześniej kredytu w tym banku nie
    miałem

    "Pokręcić" ich możesz, ale nie spodziewał bym się, by z tego dla Ciebie
    cokolwiek dobrego wyszło.

    | c) czy jest możliwe aby bez tej umowy mogli oni oszacować ratę jaką
    | powinienem płacić, która nawiasem mówić na poleceniu ą moje dane osobowe
    ŕŠD

    Oczywiście. W chwili zawarcia umowy w sklepie dane dotyczące umowy zostały
    przesłane do centrali drogą elektroniczna. Tak więc oni znają treść tej
    umowy, choć pewnie gdzieś zginął jej oryginał. Rozbieżność w numerze umowy
    może wynikać z prozaicznego faktu, że ty na swojej kopii masz numer nałożony
    przez firmę pośredniczącą, a bank posługuje się swoim numerem umowy. Te
    numery z reguły są różne, jeżeli kredytu nie bierzesz bezpośrednio w banku,
    bo są nakładane kolejno. Czasami numer z umowy jest częścią numeru umowy z
    bankiem.

    Ogólnie raczej bym nie wojował w ten sposób. Raty raczej płać, bo w
    najlepszym razie będziesz je musiał wyrównać z odsetkami, a w najgorszym
    wypowiedzą Ci umowę i będziesz musiał wszystko spłacić od razu.

    Jeśli wyprzesz się swojej obecności w sklepie i zaprzeczysz, jakoby kredyt
    dotyczył Twojej osoby, to jeśli nie zdołają udowodnić Ci dokonania zakupu,
    to wygrasz faktycznie. Ale jeśli jednak w wyniku postępowania
    przygotowawczego (a bank z całą pewnością organa ścigania powiadomi)
    zostanie udowodnione, że jednak tego zakupu dokonałeś, wówczas dodatkowo
    narażasz się na odpowiedzialność karną, ponieważ w pierwszej kolejności
    zostaniesz przesłuchany w charakterze świadka na okoliczność zakupu. Jeśli
    udowodnią Ci fałszywe zeznania, to możesz zarobić kilka miesięcy darmowych
    wakacji.