  • 1. Data: 2006-09-08 20:25:38
    Temat: Rachunek za zmarłego brata
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Zmarł brat (ponad rok temu). Zostało po nim mieszkanie własnościowe za które
    nikt nie płaci rachunków (mieszkał sam). Spadku jeszcze nie podzielono a
    spadkobierców jest kilka osób.
    Ostatnio dostałem na moje nazwisko rachunek za gaz do zapłacenia gdzie
    podano jako nabywcę dane nieżyjącego brata ale zaadresowano do mnie.
    Co z tym fantem zrobić? Do mieszkania nie mam żadnego tytułu, ani tam nie
    mieszkam ani nie mieszkałem. Nie jestem też jedynym spadkobiercą i żadnych
    praw do spadku jak dotąd nie posiadam sądownie stwierdzonych. Kwota niby nie
    jest wielka ale jak zapłacę, to nikt mi tego nie zwróci.
    Jacek

  • 2. Data: 2006-09-08 20:58:30
    Temat: Re: Rachunek za zmarłego brata
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    Dług brata przechodzi do spadku. A więc chyba lepiej by było uregulować
    należność i zgłosić ją przy podziale spadku. Nie będzie odsetek. Sam dług nie
    wiąże się bezpośrednio z tym, komu przypadnie w udziale mieszkanie. Ale
    należność ureguluj albo z własnego konta, a jeśli zapłacisz gotówką, to nie na
    blankiecie dołączonym do faktury, tylko przepisz go wpisując swoje imię. Chodzi
    o to, by był dowód, kto to zapłacił.

  • 3. Data: 2006-09-09 02:37:45
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Jacek wrote:
> [...]
    > praw do spadku jak dotąd nie posiadam sądownie stwierdzonych. Kwota niby nie
    > jest wielka ale jak zapłacę, to nikt mi tego nie zwróci.

    Odesłać z informacją, że nabywca widniejący na fakturze nie żyje, więc
    umowa wygasła z dniem śmierci nabywcy i faktura nie ma racji bytu.
    Niech sobie gaz zakręcą. Możesz dopisać, że sprawy spadkowej jeszcze nie
    było i nie wiadomo kto zostanie właścicielem.
    Do zapłacenia będą ewentualne faktury za okres do śmierci brata.

  • 4. Data: 2006-09-09 18:40:10
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Fri, 08 Sep 2006 21:37:45 -0500, witek napisał(a):

    > Odesłać z informacją, że nabywca widniejący na fakturze nie żyje, więc
    > umowa wygasła z dniem śmierci nabywcy

    No zgoda

    > i faktura nie ma racji bytu.

    A po czym to wnosisz?
    Jak to "nie ma racji bytu"? Jeżeli usługa została wykonana to jak
    najbardziej ma rację bytu.

    > Niech sobie gaz zakręcą.

    A skąd mieli wiedzieć że ich klient przeniósł się w zaświaty a ni np. na
    wyspy brytyjskie wyjechał w poszukiwaniu $$$$$ ?
    Należało usługodawcę poinformować o fakcie zgonu ich klienta. Przecież to
    chyba jest normalne dla każdego człowieka od ok 18 roku życia.

    > Możesz dopisać, że sprawy spadkowej jeszcze nie było i nie wiadomo kto
    > zostanie właścicielem.

    A dlaczego ktoś ma zostać właścicielem?
    Raczej *spadkobiercą*.
    BTW: jaki jest czas na przeprowadzenie postępowania spadkowego, po którym z
    mocy ustawy staje się spadkobiercą? :))))))

    > Do zapłacenia będą ewentualne faktury za okres do śmierci brata.

    :)))