  • 1. Data: 2006-09-08 17:18:29
    Temat: Umowa - zlecenie: jaka forma wynagrodzenia?
    Od: s...@j...cuni.cz

    Witam,
    czy ktos sie orientuje, jak wyglada powyzsza kwestia, czy sa jakies
    ograniczenia. Konkretnie chodzi o to, czy wynagrodzenie moze byc tylko
    w formie prowizji za kazda sztuke sprzedanego towaru, bez zadnej stalej
    stawki, czy przypadkiem wynagrodzenie nie musi byc w formie stawki na
    godzine. Ograniczenie ilosci godzin na rok mozna chyba zignorowac nie?
    Bo kto to zweryfikuje....
    pozdrawiam,
    Katarzyna

  • 2. Data: 2006-09-08 17:26:58
    Temat: Re: Umowa - zlecenie: jaka forma wynagrodzenia?
    Od: "Pajchiw" <p...@p...home.pl>

    Uzytkownik <s...@j...cuni.cz> napisal w wiadomosci
    s.com...
> [...]
    > stawki, czy przypadkiem wynagrodzenie nie musi byc w formie stawki na
    > godzine. Ograniczenie ilosci godzin na rok mozna chyba zignorowac nie?

    Hmm...
    W umowie okreslasz jej warunki i finito.
    Mozesz dac podstawe + prowizje, a mozesz sama prowizje - i tu masz pole
    do popisu widzialem nawet kiedys taka fajna umowe, która prowizje
    wyliczala z wypracowanego przez pracownika zysku netto.
    A mozesz tez oprzec sie o zasady pracy na akord/akwizycje (sa specjalne
    umowy w Sieci).

    Pzdr.:
    Pajchiwo

  • 3. Data: 2006-09-08 17:35:48
    Od: s...@j...cuni.cz

    Pajchiw wrote:
> [...]
    > wyliczala z wypracowanego przez pracownika zysku netto.
    > A mozesz tez oprzec sie o zasady pracy na akord/akwizycje (sa specjalne

    Dzieki za superekspresowa odpowiedz.
    Moze jeszcze taka kwestia: pracodawca jest firma czeska a pracownikiem
    ma byc osoba o obyw. polskim, czy w tym wypadku jest okresone wg. prawa
    ktorego z krajow ma zostac zawarta umowa? Bo cos mi sie zdaje, ze w
    Czechach, zeby moc podpisac taka omowe, w ktorej wynagrodzeniem jest
    tylko prowizja, to trzeba miec dzialanosc zarejestrowana. I o to
    wlasnie chodzi. Jak pracownik nie ma, czy polskie prawo oferuje tutaj
    jakies wyjscie. No i jezeli z umowa - zleceniem jest tak, jak piszesz,
    to oferuje.
    (Zreszta, tak na marginesie, to z tym czeskim prawem to opieram sie na
    roznych domyslach i plotkach, nie znam sie na tych rzeczach a czeskich
    grup praktycznie nie ma, jacys ci czesi niezbyt rozwinieci jesli chodzi
    o internet i dyskutowanie w ogole. Ale to tylko taka dygresja.)
    Moze jeszcze - bo ja naprawde jestem zielona - co mam wpisac w
    wyszukiwarce, zeby znalezc te, jak piszesz, umowy o "prace na
    akord/akwizycje". Jak to sie dokladnie nazywa...?? Ja widzialam takie
    wzory umow o wspolprace - ale tam chyba obie strony musza byc
    podmiotami prawnymi, czy nie?
    Pozdr.
    K.

  • 4. Data: 2006-09-10 14:54:55
    Od: Bungo <b...@g...pl>

    s...@j...cuni.cz napisał(a):

    > Moze jeszcze taka kwestia: pracodawca jest firma czeska a pracownikiem
    > ma byc osoba o obyw. polskim, czy w tym wypadku jest okresone wg. prawa
    > ktorego z krajow ma zostac zawarta umowa? Bo cos mi sie zdaje, ze w

    stronami umowy zlecenia nie jest ani "pracodawca" ani "pracownik"
    tylko zleceniodawca i zleceniobiorca. Ktos chce na Tobie mocno
    zaoszczedzic:-(

    Jesli umowa zawarta jest w Polsce, obowiazuje polskie prawo.

    pozdrawiam:-)

    ==> Bungo:-)