  • Data: 2020-10-14 11:29:04
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    > Przede wszystkim nagonka medialna spowodowała, że w każdym księdzu co
    > bardziej wrażliwi pedofila widza.

    Nie. Nie spowodowała tego nagonka medialna. Mylisz przyczynę ze skutkiem.
    Szum w mediach się zrobił, gdy wyszła na jaw skala tego procederu w
    kościele. Zarówno skala ilości poszkodowanych dzieci jak i skala
    ukrywania tego przez funkcjonariuszy tej organizacji.

    > A tu - jak policzyłem - szanse, ze
    > dany konkretny duchowny jest pedofilem są znikome.

    Bo źle policzyłeś. Tłumaczyłem ci to wielokrotnie, ale to wypierasz.

    > Oczywiście, pewnie są
    > w śród nich pedofile,

    Nie ma co do tego żadnych wątpliwości.
    W ujawnionych informacjach nigdzie nie jest napisane, że na inne
    kontynenty i na inne parafie przenosili funkcjonariuszy za kradzież
    lizaka w sklepie.

    > ale traktowanie każdego jako potencjalnego jest
    > absurdem.

    Uzasadnioną ostrożnością wynikającą z ujawnionej skali tego procederu.

    Absurdem jest to, że rodzice pomimo posiadanej wiedzy co ta instytucja
    wyprawia, nadal prowadzą tam swoje dzieci.
    Dla normalnego człowieka wystarczającym powodem do tego, żeby nie
    prowadzić do nich swoich dzieci jest znajomość historii, a nie tylko
    same skandale pedofilskie.

    > Kościół nie ma nic do potwierdzania lub nie. Od tego jest Policja,
    > prokurator i ostatecznie sąd.

    Też ci już to tłumaczyłem, dlaczego to nie działało/nie działa.
    Dowodem na to, że to nie działało jest ujawniona skala procederu.
    Powoli to się zmienia, ale zbyt wolno. Niektóre państwa zaczęły sobie z
    tym radzić lepiej lub gorzej, ale u nas na pozytywną zmianę będziemy
    musieli jeszcze poczekać.
    Mi.in. przez takich jak ty. Jesteś (podobno, a przynajmniej tak się tu
    przedstawiasz) policjantem, a z jakichś dziwnych i kompletnie
    niezrozumiałych dla normalnego człowieka przyczyn, bezczelnie
    twierdzisz, że to są jakieś nieistotne przypadki i pomówienia, pomimo
    ujawnionej skali tego procederu w kościele.
    A nawet jeszcze gorzej, twierdzisz, że to dobrze, że kościół chroni
    pedofilów, bo chroni w ten sposób swój interes, i to dobrze, że wysyła
    ich tam, gdzie mogą bezkarnie pogwałcić swoje dzieci.

    Tak więc nie jest prawdą, że kościół nie ma nic do powiedzenia, bo
    najwyraźniej ten kościół wpłynął na twój mózg i teraz ponosisz tego
    konsekwencje w postaci wypierania rzeczywistości i faktów.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr