  • Data: 2020-10-07 21:54:15
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 1 Oct 2020 15:00:00 +0200, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    >W latach 70. i 80. bywałem w wiejskim kościele w parafii moje babki i
    >pamiętam, że ksiądz w ramach ogłoszeń parafialnych mówił, z której części
    >wsi ludzie mają przyjść sprzątać kościół w następnym tygodniu, ale po
    >nazwiskach nie leciał.
    Z lat 90. pamiętam na wsi wyczytywane wprost nazwiska w ramach
    ogłoszeń: "W ubiegłym tygodniu kościół sprzątały rodziny A. i B., w
    nastepnym tygodniu sprzątać będą rodziny C. i D."

    A jak płot wokół kościoła trzeba było malować to każda rodzina(dom)
    miała wymalować 1 przęsło. Nas (dzieci) wysłały rodziny a kościelny
    zapisywał w zeszycie która rodzina ma przęsło "zaliczone". Jako gość
    na tej wsi malowałem chyba za babcię. :)

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl