  • Data: 2020-10-26 10:52:21
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nig... tfu, za Wybrzeżem Kości Słoniowej
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.10.2020 o 03:37, J.F. pisze:
    > Naprawde ? O ile sie orientuje, to aby specjalista dostal pieniadze
    > z NFZ, to musi miec skierowanie od lekarza POZ. A tu nie ma. No
    > chyba, ze bylo wystawione i lekarz je jednak jakos od pacjenta
    > wycygani.

    Nie do każdego specjalisty potrzebujesz skierowanie od lekarza POZ. Do
    dentysty przykładowo nie. Ginekolog, psychiatra - to tak z głowy. Gdzieś
    to jest w jakimś rozporządzeniu. I ci lekarze kombinują. Oczywiście nie
    wszyscy, ale zawsze kilku się znajdzie. Psychiatrzy przykładowo mają
    dobrze, bo przesłuchanie pacjentów jest często niemożliwe.

    Po za tym nawet skierowania tu nie przeszkadzają w niczym. U nas
    kilkanaście lat temu obczaiłem taką sytuację, że zgłaszał się do
    szpitala pacjent ze skierowaniem w kierunku wszczepienia endoprotezy.
    Ordynator go informował, że NFZ, to mu przyzna endoprotezę za dwa lata,
    ale oni mają taka fundację i ta fundacja ma endoprotezy. Pacjent wpłaci
    "cegiełkę" na fundację, a fundacja mu ufunduje endoprotezę za połowę
    ceny, bo resztę fundują "enigmatyczne" siły. Pacjent płacił o ile
    pamiętam nieco ponad 3.000 zł, a Fundacja "sprzedawała" mu tę
    endoprotezę, którą NFZ dla pacjenta przysłała - bo one są numerowane.

    --
    Robert Tomasik