  • 1. Data: 2002-09-06 10:42:59
    Temat: Re: Pytanko o zwolnienie na karmienir
    Od: S...@u...gov.pl (Sławomir Obrzeżgiewicz)

    >Kochani mam 13 miesięczną córeczkę którą karmię piersią . W
    >związku z czym
    >jestem zwolniona z pracy 1 godzinę wcześniej. Mam pytanko :
    >jak długo według
    >prawa mogę być zwolniona z pracy na karmienie ? Do jakiego wieku można
    >karmić dziecko i zarazem korzystać z prawa zwolnienia (1
    >godzina) z pracy
    >wcześniej . Pomóżcie ,błagam czekam na odpowiedź na nurtujące
    >mnie pytania .
    >Pozdrawiam - Julita

    Kodeks Pracy nie okresla do jakiego czau czy wieku dziecka mozesz karmic .

    Wystacza to twoj organizm , twoje dziecko i na koncu pracodawca :O)

    Chodzi o to jak dlugo wystepuje laktacja, jak dlugo Twoje dziecko chce byc
    karmione
    piersia i w tych czasch chyba tez wazne jak na to zapatruje sie pracodawca -
    czy nie bedzie bral karmienia 3latka za przegiecie !

    :: Sławomir Obrzezgiewicz - pozdrawiam ::
    :: http://www.kwpi.prv.pl
    :: mailto:e...@h...pl

  • 2. Data: 2002-09-08 22:29:01
    Od: kingurek <k...@p...fm>

    Sławomir Obrzeżgiewicz wrote:

> [...]
    > piersia i w tych czasch chyba tez wazne jak na to zapatruje sie pracodawca -
    > czy nie bedzie bral karmienia 3latka za przegiecie !

    witaj
    kodex pracy mowi ze kobieta karmiaca piersia powinna przedstawic
    zaswiadczenie od lekarza ze karmi piersia i wtedy dostaje te 2
    polgodzinne przerwy ktore ewentualnie moze polaczyc w calosc a tylko od
    organizmu kobiety zalezy jak dlugo jej to prawo bedzie
    przyslugiwalo-pracodawca nie ma prawa na to patrzec negatywnie poniewaz
    obowiazuje go zasada roznego traktowania pracownikow
    pozdrawiam
    kingurek