  • Data: 2003-05-01 16:28:36
    Temat: Re: Pytanie odnosnie Weksla.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W prawie wekslowym istnieje coś takiego jak wtóropisy. Czyli wystawia się
    weksel w wielu egzemplarzach. Obecnie to chyba martwy przepis, ale to słowo
    "sola" to właśnie relikt z tamtych czasów. Odróżnia to weksle wystawiane
    tylko w jednym egzemplarzu, pojedyncze, od weksli - wtóropisów. Weksle -
    wtóropisy zamiast słowa sola miały w tym miejscu kolejny numer.
    --
    Jestem tylko człowiekiem i mogę się mylić. Przedstawiony wyżej
    punkt widzenia jest moją prywatną opinią i upraszam o nie trakto-