    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Pytanie o wiek podczas przesłuchania komisji śledczej
    <Nb%BN.164599$hq1.65270@fx13.ams1> <urc5vb$4ef$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <athCN.59032$I2y9.50966@fx03.ams1> <urc8hi$664$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <bGiCN.126790$Fr1.17130@fx11.ams1> <urcllr$gln$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <cJwCN.266507$7uxe.166481@fx09.ams1>
    <ureuku$h47$1$Shrek@news.chmurka.net> <tTbDN.43201$bIG8.15386@fx04.ams1>
    <urjspd$86u$2$Shrek@news.chmurka.net> <IwQDN.46387$bIG8.7325@fx04.ams1>
    <urp6ft$pa6$2$Shrek@news.chmurka.net> <VFaEN.225470$hq1.93212@fx13.ams1>
    <urrq37$jem$1$Shrek@news.chmurka.net> <TtPEN.173637$Fr1.109666@fx11.ams1>
    <us17bn$1j8$3$Shrek@news.chmurka.net>
    Date: Sun, 03 Mar 2024 23:54:33 GMT

    On 2024-03-03, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Z dwóch stron wygląda tak samo. Z tamtej jednej to po prostu istotne bo
    > musisz ustąpić pierwszeńtwa. Z pozostałych stron w sumie nieistotne bo
    > co najwyżej zaparkujesz na skrzyżowaniu, które i tak jest de facto
    > wyjazdem z parkingu;)

    > https://www.google.pl/maps/@52.2915539,20.9351265,3a
    ,75y,266.09h,80.27t/data=!3m6!1e1!3m4!1s5-lANA2qP4qp
    k5oDBOMjMQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

    > Bo to wygląda jak wyjazd z parkingu... i jest wyjazem z parkingu. Nawet
    > jak to remontowali to to zarządca wywiesił tabliczką że parking będzie
    > zamknięty z powodu remontu.

    Nawet ze znakami poziomymi wygląda jak wyjazd z parkingu?

    > Linie P--8 to raczej nie. Natomiast to nie ja napisałem, że znaki
    > "skrzyżowanie równorzędne" w zabudowanym należy stawiać tylko w
    > określonych przypadkach w a szczególności właśnie kiedy skrzyżowanie nie
    > jest właściwie postrzegane przez kierowców jako skrzyżowanie. To

    Ten znak jest tylko z jednego kierunku więc może on jest źle postawiony
    a zasadniczo skrzyzowanie jest postrzegane jako skrzyzowanie ze wzgledu
    na oznaczenie poziome?

    > minister w rozporzadzeniu napisał, projektant z jednej strony (błędnie
    > że z jednej) znak postawił, więc sprawa jest jasna - sam zarządca uznał
    > że skrzyżowanie nie jest wystarczająco postrzegane jako skrzyżowanie.

    No własnie niekoniecznie. Może mu się ebło w drugą stronę i dał mimo, że
    nie było potrzeby.

    > Przypomnij proszę co trzeba zrobić jak są niedające się usunąć
    > wątpliwości co do możliwosci przypisania winy?

    Jeszcze do tego punktu nie dotarliscmy ::)

    > Jak dostanę uzasadnienie to napiszę co tam naskrobali.

    No jestem ciekaw.

    > No nie działa. I się to właśnie toleruje.

    No to tu jest problem, a nie z inną oceną patoli.

    > Oj chyba to nie jest wielkość analogowa. Co najwyżej pry orzekaniu kary
    > można brać okoliczności łagodzące, ale to nie jest tak że można być
    > "trochę winnym". Można co najwyżej podzielić czyny na fragmenty i uznać
    > że tego jesteś winny innego nie.

    Chyba może. Przyczynienie, wina cześciowa etc? Ale może i nie. Zgaduję.
    W każdym razie praktyczna strona jest taka, że jednak stan
    psychiczny/emocjonalny/wykształcenie wpływ ma.

    --
    Marcin