  • 1. Data: 2004-03-30 12:35:42
    Temat: Pytanie o straz miejska i mandaty
    Od: MartY <m...@s...plusnet.pl>

    Witam!

    Mam taka sprawe:

    Pojchalem samochodem sluzbowo do pewnego miasta odleglego od mojego
    miejsca zamieszkania o 80 km. Tam zaparkowalem na zakazie (zawsze tam
    parkowalem, niedawno postawili zakaz i sila przywyczajenia mnie
    zgubila). Panowie ze strazy miejskiej to zauwazyli i na drugi dzien
    mialem telefon, ze stalem na zakazie i sie 100 zl nalezy mandatu. Chca
    zabym do nich przyjechal do siedziby i uregulowal sprawe. Jak nietrudno
    sie domyslic, nie chce mi sie za bardzo jechac tam specjalnie po to zeby
    zaplacic 100 zl (i wydac nastepne 50 na benzyne...) Niemniej panowie sa
    uparci i twierdza, ze najwyzej moga sprawe dac do sadu i zaplace jeszcze
    koszty sadowe, ok. 80 zl (czyli niewiele wiecej niz mnie wyniesie samo
    paliwo, nie mowiac o straconym czasie...).

    I tu wlasnie moje pytanie: czy naprawdę nie ma innej możliwości
    załatwienia tej sprawy? Nie wypieram się tego że stanąłem na zakazie bo
    sprawdziłem i faktycznie zakaz tam jest. Ale kurka czemu mam płacić
    dodatkowo (za paliwo lub za sąd) tylko za to, że to było w innym
    mieście, do którego w najbliższym czasie nei pojadę? Czy ktoś z Was był
    już w podobnej sytuacji? Może macie jakieś pomysły jak z tego wybrnąć
    zgodnie z prawem?

    --

    Pazdrawliaju

    MartY

    "I am policeman. Give me one Euro" - egipski policjant w Hurghadzie

  • 2. Data: 2004-03-31 13:33:44
    Temat: Re: Pytanie o straz miejska i mandaty
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    MartY <m...@s...plusnet.pl> napisał:

    >uparci i twierdza, ze najwyzej moga sprawe dac do sadu i zaplace jeszcze
    >koszty sadowe, ok. 80 zl (czyli niewiele wiecej niz mnie wyniesie samo
    >paliwo, nie mowiac o straconym czasie...).
    Jeśli nie ukarzą cię w ciągu miesiąca od daty ujawnienia wykroczenia,
    to sprawa i tak musi być skierowana do sądu. Nie wiem jaki są koszty
    sądowe w tym przypadku.
    Artur Golański