  • 1. Data: 2004-03-30 12:06:26
    Temat: Spadek - nieruchomości
    Od: "Hyron" <h...@m...com.pl>

    Witam,
    Mam taki problem - staram się o spadek po pradziadku, niestety nie
    gotówkowy, a obejmujący nieruchomości z czasów dwudziestolecia
    międzywojennego. Niestety nie wiadomo dokładnie jakie. Mam jedynie jakieś
    wypisy z rejestru gruntów, ale z tego co wiem, to nie wszystkie.I kilka
    pytań w związku z tym:
    Jak tego szukać? Czy jest jakiś ogólnopolski urząd, gdzie można się spytać o
    nieruchomości danej osoby? Czy też trzeba szukać w każdym urzędzie miasta
    osobno?
    Po drugie, jeśli już zbiorą się dokumenty, czy dalsza procedura jest
    skomplikowana? Chodzi mi zwłaszcza o to, czy takie wypisy z rejestru gruntów
    wystarczają do potwierdzenia własności?
    Po trzecie, czy da radę to człowiek zrobić sam (dyletant), czy trzeba mieć
    pomoc prawnika (radcy prawnego? adwokata?) ? A jeśli, to czy ktoś wie, ma
    doświadczenie, czy prawnicy podejmują się takich spraw w zamian za procent
    ze spadku, czy też trzeba płacić od razu i czekać na efekty?
    Przepraszam za takie mnóstwo pytań, ale czas przedawnienia się chyba zbliża,
    a reszta rodziny rozłożyła ręce...
    Pozdrawiam
    Jacek Bełdowski