  • 1. Data: 2005-07-14 13:08:53
    Temat: Pytanie o prawa do pomysłu
    Od: "ja122" <j...@o...pl>

    Jest pewna firma która zajmuje się pośrednictwem sprzedazy, mam pewien pomysł
    na rozwój firmy - sprzedaż produktu z wykorzystaniem oddziałow tej firmy i całej
    jej infrastruktury. Jak to rozegrać ? Przecież jak im przedstawię plan to
    prawdopodobnie mnie oleją a sami będą mogli go wykorzystać. Jak to ugryźć ? Czy
    mogę opatentować nową formę sprzedazy przez tą firmę ??

  • 2. Data: 2005-07-14 13:22:26
    Temat: Re: Pytanie o prawa do pomysłu
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "ja122" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jak to ugryźć ?

    Zatrudnij sie u nich na prowizje.

    vertret

  • 3. Data: 2005-07-14 13:35:18
    Od: "pyotniusz" <j...@o...pl>

    > Użytkownik "ja122" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Zatrudnij sie u nich na prowizje.
    >
    > vertret

    No dobrze ale i tak musze im powiedzieć o planie nie mając gwarancji że mnie
    zatrudnią czyli że na tym zyskam.

  • 4. Data: 2005-07-14 14:35:05
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "pyotniusz" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > No dobrze ale i tak musze im powiedzieć o planie nie mając gwarancji że
    mnie
    > zatrudnią czyli że na tym zyskam.

    O niczym nie musisz mówić przez podpisaniem umowy. I ta umowa ma być na samą
    prowizje a nie na etat. Punkty umowy oczywiście uzgadnianie razem.

    vertret

  • 5. Data: 2005-07-15 08:29:09
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    ja122 <j...@o...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):
    > Jak to rozegrać ?

    Jest to jeden z trudniejszych problemów w praktyce

    > Przecież jak im przedstawię plan to prawdopodobnie mnie oleją a sami
    > będą mogli go wykorzystać.

    >Czy mogę opatentować nową
    > formę sprzedazy przez tą firmę ??

    Nie, nie mozesz.

    Możesz spróbowac spisać ogólne, możliwe do ujawnienia dane, opatrzyć to
    zobowiazaniem do poufności i zażądac podpisu osób z którymi będziesz
    rozmawiał - PRZED rozmową. W tarkcie rozmowy poprosisz o podpisy z datą na
    szczegółowym planie.

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 6. Data: 2005-07-15 10:34:24
    Od: j...@o...pl

> [...]
    > zobowiazaniem do poufności i zażądac podpisu osób z którymi będziesz
    > rozmawiał - PRZED rozmową. W tarkcie rozmowy poprosisz o podpisy z datą na

    Na miejscu firmy wszedł bym w to , następnie odmówił twierdząc że to ich nie
    interesuje, a potem poprzez podstawionego człowieka wprowadził ten projekt
    twierdząc że ten człowiek wpadł dokładnie na to samo, a że nam się priorytety
    zminiły więc kupiliśmy jego pomysł za 500 zł. Dodam że to jest duża firma a
    takie mają tabuny prawników i jestem bez szans, i jak tu być racjonalizatorem ?
    Jak do cholery sprzedać pomysł ?

  • 7. Data: 2005-07-15 23:55:38
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Użytkownik <j...@o...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):
    jak tu być racjonalizatorem ? Jak do cholery
    > sprzedać pomysł ?

    Widzisz, problem polega na tym, ze racjonalizacja nie_polega na sprzedawaniu
    pomysłów biznesowych. To nie ta problematyka.
    To o czym Ty mówisz, to co najwyzej jest know-how, podlegające ochronie, o
    ile jest utrzymywane w tajemnicy. Nie ma żadnego "oficjalnego" spsobu
    ochrony takiego pomysłu. Ja, oprócz tego, który Ci napisałem mam nieco
    mocniejszy wariant, ale to już jest moje know-how, na którym trochę czasem
    zarabiam, więc za darmo go nie rozdaję. nawet jednak to co napisałem
    poprzednio daje jakąś ochronę. Nie mogą później tak łatwo rżnąć głupa, ze
    kupili od innego, skoro Ty masz czarno na białym, ze to Ty im to
    przedstawiłeś. Mozesz próbować dodac oswiadczenie, ze jak wdrożą to Ci
    zapłacą, ale to już trudn uzyskać.
    PZDR