  • 31. Data: 2007-01-22 08:04:16
    Temat: Re: Pytanie o intercyze
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Niby że co ???
    JaC

    > jak mąż weźmie z tobą rozwód orzekając o winie to nie dostaniesz nic.

    It has removed 2946 spam emails to date.
    Try SPAMfighter for free now!

  • 32. Data: 2007-01-22 08:21:49
    Temat: Re: Pytanie o intercyzę
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Przedmałżeńska umowa majątkowa sama w sobie nie jest czymś złym, co więcej,
    prawdopodobnie jest czymś dobrym, np.
    zabezpiecza przed egzekucją z majatku wspólnego długów narobionych przez jednego
    tylko małżonka (w naszym chorym kraju
    szczególnie istotne przy prowadzeniu działalności gospodarczej lub byciu płatnikiem
    podatku od towarów i usług).
    Nie zwalnia też od łożenia na potrzeby rodziny, gdy jedna strona ma przychody
    znacznie wieksze, niż druga.
    To, co narzeczony posiadał przed slubem i tak nalezy do jego majątku odrębnego
    (chyba, że narzeczeni/małżonkowie spisują
    umowę, iż włącza się to do majątku wspólnego), podobnie jak cokolwiek, co jego
    rodzice podarują wyłącznie jemu.
    Były kiedyś wyjątki, przede wszystkim mieszkanie spółdzielcze (nawet własnościowe, w
    tym spółdzielcze własnościowe prawo
    do domu jednorodzinnego) przydzielone po dacie ślubu nawet tylko jednemu małżonkowi i
    nabyte nawet tylko z jego
    wyłącznych środków, z mocy prawa i tak należało do obydwojga (S.N.) - nie wiem, czy w
    ostatnim czasie coś się w tym
    punkcie nie zmieniło.
    Jesli żona mieszka z mężem w jego mieszkaniu, to podlega ochronie jak w ustawie o
    ochronie lokatorów, czyli teoretycznie
    żadna siła jej nie wyrzuci (w praktyce kto sprytniejszy).
    Kup sobie jakąś książkę na temat intercyzy.
    JaC