  • 1. Data: 2010-03-20 17:49:58
    Temat: Pytanie o eksmisję
    Od: scream <n...@p...pl>

    Osoba A jest właścicielem lokalu użytkowego. Kilka lat temu wynajęła ten
    lokal osobie B. Umowa była na czas określony, który upłynął niecały rok
    temu. Po upływie tego czasu określonego w umowie, strony nie przedłużyły
    jej na piśmie, jednakże osoba B nadal płaciła czynsz w terminie i
    korzystała z lokalu.

    Ponad dwa miesiące temu osoba B przestała płacić czynsz. Dostarczono
    (osobiście) wezwanie do zwolnienia lokalu, na co B stwierdził, że wynosić
    się nie zamierza. Póki co wezwanie do zwolenienia lokalu zostało wysłane
    poleconym zpo, ale potrzebne są dalsze pomysły na to jak eksmitować
    niechcianego lokatora.

    Możnaby wezwać ślusarza, żeby rozwiercił zamki i wymienił je na inne i
    wezwać do odbioru swoich rzeczy w konkretnym terminie, ale nie wiem, czy
    takie rozwiązanie jest sensowne i prawnie dopuszczalne.

    Sprawę komplikuje fakt, że wyposażenie lokalu stanowią sprzęty ciężkie i
    duże gabarytowo, więc chcąc je (teoretycznie) wywalić na chodnik przed
    lokalem trzebaby zatrudnić tragarzy :) Chcąc je gdzies zabezpieczyć,
    trzebaby wynająć spory magazyn (i kto za to zapłaci?).

    Chodzi o to, żeby tych ludzi pozbyć się jak najszybciej, bo lokal ma
    przynosić zysk a nie straty.

    Rozpatrzenie sprawy przez sąd potrwa pewnie kilka miesięcy.

    Any ideas? Oczywiście w granicach prawa.

    --
    best regards,
    scream

  • 2. Data: 2010-03-20 18:42:50
    Temat: Re: Pytanie o eksmisję
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    scream wrote:
> [...]
    > się nie zamierza. Póki co wezwanie do zwolenienia lokalu zostało wysłane
    > poleconym zpo, ale potrzebne są dalsze pomysły na to jak eksmitować

    isc do sądu, z wyrokiem i adresem gdzie eksmitować lokatora do komornika.

    > Możnaby wezwać ślusarza, żeby rozwiercił zamki i wymienił je na inne

    nie zapomnij mu przed rozpoczęciem wiercenia zamka wspomniec, ze bierze
    udział we włamaniu i tak właśnie będzie odpowiadał przed sądem.

    > wezwać do odbioru swoich rzeczy w konkretnym terminie, ale nie wiem, czy
    > takie rozwiązanie jest sensowne i prawnie dopuszczalne.

    j.w.
    plus to, że w rzeczach do odbioru brakuje 50 tyś złotych schowanych w
    pościeli.

    > Chodzi o to, żeby tych ludzi pozbyć się jak najszybciej, bo lokal ma
    > przynosić zysk a nie straty.

    Nie ma takiej możliwości.

  • 3. Data: 2010-03-20 18:49:27
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 20.03.2010 19:42, witek wrote:

    > isc do sądu, z wyrokiem i adresem gdzie eksmitować lokatora do komornika.

    > nie zapomnij mu przed rozpoczęciem wiercenia zamka wspomniec, ze bierze
    > udział we włamaniu i tak właśnie będzie odpowiadał przed sądem.

    Jesli pod twoja nieobecnosc - dajmy na to, wyjechales na dluzsze,
    dwumiesieczne wakacje - rozwierce / zmienie zamki w twoim mieszkaniu i
    tam sie wprowadze - bez wyroku sadu i komornika nie da sie mnie wyrzucic?

    "Panie policjancie, ja tu juz mieszkam kolejny miesiac, co moga
    potwierdzic sasiedzi i listonosz - a ten z plecakami sie zjawil i chce
    mnie teraz wyrzucic"?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 4. Data: 2010-03-20 19:10:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tomasz Chmielewski pisze:

    > Jesli pod twoja nieobecnosc - dajmy na to, wyjechales na dluzsze,
    > dwumiesieczne wakacje - rozwierce / zmienie zamki w twoim mieszkaniu i
    > tam sie wprowadze - bez wyroku sadu i komornika nie da sie mnie wyrzucic?

    Nie widzisz różnicy pomiędzy włamaniem i bezprawnym zajęciem lokalu, a
    zostaniem lokatorem wskutek zawarcia umowy?

    > "Panie policjancie, ja tu juz mieszkam kolejny miesiac, co moga
    > potwierdzic sasiedzi i listonosz - a ten z plecakami sie zjawil i chce
    > mnie teraz wyrzucic"?

    Pomijając parę innych detali formalnych - jaki idiota zostawia na kilka
    miesięcy mieszkanie bez żadnego nadzoru?

  • 5. Data: 2010-03-20 19:16:56
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 20 Mar 2010 13:42:50 -0500, witek napisał(a):

    (...)
    > plus to, że w rzeczach do odbioru brakuje 50 tyś złotych schowanych w
    > pościeli.
    (...)

    Chodzi o lokal użytkowy, konkretniej sklep, a nie mieszkanie. Przecież
    napisałem wyraźnie. Chodzi o wywalenie firmy i jej sprzętów z lokalu, aby
    mógł wejść nowy najemca i rozpocząć inną działalność. Z firmą jest chyba
    łatwiej niż z niechcianym lokatorem w mieszkaniu :)

    Jak z tego typu przypadkami radzą sobie inni? Na przykład firmy wynajmujące
    powierzchnie w biurowcach lub magazynach? Jak widać kaucja i wezwania nie
    załatwiają sprawy.

    Jako ciekawostkę podam, że w umowie z firmą, która wynajmuje mi
    powierzchnię na magazyn mam taki zapis, że w przypadku gdy będę się
    spóźniał z czynszem ponad miesiąc mój boks magazynowy zostanie komisyjnie
    otwarty (tzn. pracownicy firmy otworzą) a rzeczy ulegną przepadkowi. Zapis
    totalnie bzdurny, a żeby było śmieszniej firma jest duża, znana i ów
    regulamin pisała im pewnie jakaś kancelaria prawna odpowiednio za to
    kasując.

    Ja zaś szukam rozwiązania realnego, a nie ze sfery fantazji jak np. w w/w
    przypadku.

    --
    best regards,
    scream

  • 6. Data: 2010-03-20 19:43:00
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > temu. Po upływie tego czasu określonego w umowie, strony nie przedłużyły
    > jej na piśmie, jednakże osoba B nadal płaciła czynsz w terminie i

    To co napisałeś wyczerpuje postanowienia art 674 kc. i zgodnie z nim macie
    umowe na czas nieokreślony.
    Jakie są terminy wypowiedzenia tej umowy zależy od tego jakie zapisy o
    płatnościach czynszu
    najmu zawierala poprzednia umowa. W oparciu o to nalezy wypowiedziec umowę
    zanim
    podejmiesz nastepne działania.

    Bogdan

  • 7. Data: 2010-03-20 19:53:24
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 20.03.2010 20:10, Andrzej Lawa wrote:

    > Nie widzisz różnicy pomiędzy włamaniem i bezprawnym zajęciem lokalu, a
    > zostaniem lokatorem wskutek zawarcia umowy?

    Jakim wlamaniem?

    "Sasiedzi i listonosz widzieli, ze mieszkam tu juz troche. A z panem
    Kowalskim umawialem sie, na uscisniecie reki, ze bede u niego mieszkal w
    zamian za opieke nad mieszkaniem, a teraz przyjechal i chce mnie
    wyrzucic, bez wyroku sadu. Zima w dodatku i snieg pada za oknem, panie
    policjancie.".

    Jak szybko policja upora sie z takim bez wyroku sadu?

    > Pomijając parę innych detali formalnych - jaki idiota zostawia na kilka
    > miesięcy mieszkanie bez żadnego nadzoru?

    Ci co maja kilka mieszkan, i nie boli ich to, ze nikt tam przez wieksza
    czesc roku nie mieszka (np. nad morzem, w gorach itp.).

    --
    Tomasz Chmielewski

  • 8. Data: 2010-03-20 20:09:28
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 20 Mar 2010 20:43:00 +0100, Bogdan napisał(a):

> [...]
    > płatnościach czynszu
    > najmu zawierala poprzednia umowa. W oparciu o to nalezy wypowiedziec umowę

    Zgodnie z art. 672 " Jeżeli najemca dopuszcza się zwłoki z zapłatą czynszu
    co najmniej za dwa pełne okresy płatności, wynajmujący może najem
    wypowiedzieć bez zachowania terminów wypowiedzenia."

    Czy to oznacza, że można takiemu najemcy wypowiedzieć umowę i dać termin
    np. 3 dni, na wyniesienie się z lokalu?

    Co potem, jeśli nadal się nie wyniesie?

    --
    best regards,
    scream

  • 9. Data: 2010-03-20 20:13:58
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 20 Mar 2010 21:09:28 +0100, scream napisał(a):

    (...)
    > Co potem, jeśli nadal się nie wyniesie?

    I jeszcze jedno. Czy w przypadku lokalu użytkowego (czyli np. sklepu)
    obowiązują ogólne przepisy o najmie, czy przepisy z rozdziału II "Najem
    lokalu"? Praktycznie wszystkie art. z w/w rozdziału odnoszą się do lokali
    mieszkalnych, ale może ustawodawca nie rozróżnia. W takim wypadku
    należałoby dać niesolidnemu najemcy jeszcze miesiąc na uregulowanie
    zobowiązań i nie można byłoby go wyrzucić :(

    --
    best regards,
    scream

  • 10. Data: 2010-03-20 20:14:24
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-03-20, scream <n...@p...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > wypowiedzieć bez zachowania terminów wypowiedzenia."
    >
    > Czy to oznacza, że można takiemu najemcy wypowiedzieć umowę i dać termin

    Patrzysz na przepisy ogólne. Doczytaj sobie jeszcze przepisy szczegółowe dot.
    wynajmu lokal, art. 680+, a szczególnie Art. 687 i Art. 688.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl