  • Data: 2004-07-09 07:06:02
    Temat: Re: Pytanie o Spolke z o.o. ??????
    Od: Catbert <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 7/8/2004 7:25 PM, Rysiek wrote:
    > Jeden ze wspolnikow w Spolce z o.o. popelnil gafeee i zgubil gdzies swoj
    > odpis aktu notarialnego zawarcia spolki :( Co moze zrobic i jakie sa
    > konsekwencje ?

    Umowa spółki jest np. w sądzie rejestrowym - może pójśc i wziąc sobie
    odpis/odpis z "pieczątką" - to chyba najtańszy wariant, nie licząc dojazdu.

    > Czy jako wspolnik, nie bedac czlonkiem zarzadu moze domagac sie ksero PIT-4,
    > VAT-7, sprawozdania finansowego oraz wykazu zobowiazan dlugo i
    > krotkoterminowych od zarzadu?

    Wspólnik ma prawo, bo jest właścicielem spółki (w proporcji udziałów) -
    jeżeli ma mało udziałów i jest uciążliwy dla spółki można go wykluczyć,
    a przynajmniej do tego dążyć.
    Ponadto zarząd gdy uzna, że wspólnik robi coś wbrew spółce może go
    "trzymać z daleka" ale generalnie mało skutecznie.

    Zgromadzenie wspólników zatwierdza bilans - i tu jest Twój bat na dupę
    grającego w kulki zarządu - ale widziałem już sprawozdania, pod którymi
    podpisało się dwóch zamiast trzech wspólników, stwierdzając, że cały
    kapitał jest reprezentowany - sąd to łyknął, a prokurator stwierdził, że
    to zwykła "pomyłka" - więc na wiele nie licz, chociaż ostatnio nieco się
    zmieniło w tym temacie.

    Polecam przeczytanie ksh z komentarzem lub sprzedaż udziałów.

    Pzdr: Catbert