eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPytanie natury teoretycznej: Warunkowa cesja wierzytelnosci › Re: Pytanie natury teoretycznej: Warunkowa cesja wierzytelnosci
  • Data: 2003-11-09 23:14:30
    Temat: Re: Pytanie natury teoretycznej: Warunkowa cesja wierzytelnosci
    Od: "P N" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No tak ale w tej sytuacji mozna by mowic o zbyciu prawa tymczasowego, ktore
    > przestaloby byc tymczasowym po ziszczeniu sie warunku.
    >
    > Pozdrawiam

    Ale własnie przeciwko zbyciu tego konkretnego prawa tymczasowego sprzeciwia
    sie ustawa w art 449.Zresztą to juz w ogole w tym momencie jest improwizacja
    z mojej strony,co to bedzie jak taka osoba co dochodzi renty z 444kc nie
    dostanie korzystnego wyroku i co wtedy?ewentualny wierzyciel bedzie mogl
    dochodzic odszkodowania za niewykonanie umowy przelewu od osoby która liczyla
    na pieniadze z renty zasądzone wyrokiem i jest oczywiste ze taka osoba skoro
    dochodzi renty to znaczy ze jest w kiepskiej sytuacji materialnej to oznacza
    ze bedzie mogla byc prawnie złupiona jeszcze bardziej przez ewentualnego
    wierzyciela.Pachnie mi to naruszeniem zasad współżycia
    społecznego:pogorszenie sytuacji życiowej osoby która i tak już jest
    poszkodowana.Biore tu pod uwage charakter roszczeń z tego artykulu 444.
    Pzdr