eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPytanie: gwarancja, rekojmia › Re: Pytanie: gwarancja, rekojmia
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!warszawa.rmf.pl!poznan.rmf.pl!fargo.
    cgs.poznan.pl!news.internetia.pl!news.nask.pl!news.cyf-kr.edu.pl!agh.edu.pl!new
    s.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pytanie: gwarancja, rekojmia
    Date: 17 Jul 2002 09:58:29 +0200
    Organization: Onet.pl SA
    Lines: 42
    Message-ID: <7...@n...onet.pl>
    References: <ah3788$afv$2@news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.test.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1026892709 22533 192.168.240.245 (17 Jul 2002 07:58:29 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 17 Jul 2002 07:58:29 GMT
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 217.99.105.157, 213.180.130.14
    X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.5; Windows 98; Win 9x 4.90)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:100341
    [ ukryj nagłówki ]

    > Witam.
    >
    > Zwracam sie do Was z prosba o porade w nastepujacej sprawie. Moj dysk
    > twardy byl juz dwa razy wymieniany na nowy. Posiadam teraz trzeci
    > egzemplarz, ktory wlasnie odmowil dzialania. Czy mam prawo zadac od
    > sprzedawcy zwrotu pieniedzy czy tez jedyne co moge dostac to nowy dysk ?
    > Dyski takiego typu jak moj sa jednak juz niedostepne i prawdopodobnie
    > sprzedawca zaproponuje mi wymiane na egzemplarz o lepszych parametrach.
    > Czy jesli jednak zarzadam takiego dysku jak poprzedni i nie bedzie on
    > dostepny, to czy sprzedawca musi mi zwrocic gotowke ? Sadze, ze mi sie to
    > nalezy chociazby ze wzgledu na straty poniesione z tytulu utraty danych na
    > kolejnych psujacych sie dyskach.
    > I jeszcze jedna sprawa: niestety przy zakupie dysku nie otrzymalem karty
    > kwarancyjnej. Moj blad, ze sie nie upomnialem. Mam tylko rachunek z kasy
    > fiskalnej na ktorym juz bardzo malo widac. Jednak kazda wymiana dysku jest
    > odnotowana wraz z data i podpisem sprzedajacego na odwrocie tegoz
    > rachunku.
    >
    > Z gory dziekuje za odpowiedzi,
    > ABS
    >
    >Sprawa interesujaca i wygrana dla CIebie.
    Odpowiedezialnosc sprzedawcy wynika z tyt.reżimu rękojmi przewidzianej w KC.
    Dodatkowy plus to fakt nie posiadania przez Ciebie karty gwarancyjnej albowiem
    w tym wypadku Twoj dysku był juz wymieniany w zw.z czym stawiając żądanie
    sprzedawcy nie będzie on mogl zastosowac swojego kontruuprawnienia polegajacego
    na wymianie rzeczy na nowa wolna od wad _ bo to juz bylo uczynione 2 razy. Co
    wiecej fakt dokonania tej wymiany wskazuje na istotnosc wad ktoresprawily iz
    musial tego dokonac. Dlatego tez zloz wniosek reklamacyjny w ramach rekojmi z
    zadaniem odstapienia od umowy za zwrotem kosztow. I czekaj na rozpatrzeie
    sprawy 14 dni.

    Nie bedziesz mial obowiazku przyjac naprawionego dysku, ani dysku nowego nawet
    lepszego (choc zasadnosc moze byc po twojej stronie w tym wypadku)... bedzie
    musial zwrocic Ci pieniadze i wszelkie koszty poniesione z faktem wystapienia
    wady

    i...@h...pl


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1