    From: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pytanie chyba prawne
    Date: Tue, 02 Feb 2010 18:20:12 +0100

    W dniu 2010-02-02 17:55, Gruby Jendrek pisze:
    > Użytkownik ".B:artek."<m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiście że odróżniam - dlatego wzmianka "Konferencja przypomina, że
    > zgodnie z utrwalonym
    > orzecznictwem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej " która jest w
    > Traktacie Lizbońskim podająca orzecznictwo TS jako źródło wyższości prawa
    > unijnego nad polskim mnie nie przekonuje (wydaje mi się że to jasno
    > napisałem) - notomiast żadnej podstawy nigdzie indziej nie widzę. Zatem
    > jeszcze raz wyraźnie i jasno zapytam - NA JAKIEJ PODSTAWIE PRAWNEJ
> [...]

    Dżizas

    Podstawew konstytucji już masz. ratyfikowana umowa ma wyzszą range niz
    ustawa. Zgadza się?
    A tą ratyfikowana umową jest Traktat Ateński
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Traktat_ate%C5%84ski#Tr
    e.C5.9B.C4.87_traktatu_ate.C5.84skiego

    Samą treść traktatu masz tu

    http://eur-lex.europa.eu/pl/treaties/dat/12003T/htm/
    L2003236PL.001701.htm

    Stalismy się w ten sposób stronami Traktatu Amsterdamskiego w wersji
    zmienionej Traktatem Nicejskim

    A tam masz wersje skonsolidowane traktatów których stroną jest Polska
    znajdź sobie art 288 traktatu o funkcjonowaniu Unii
    Zresztą - proszę bardzo
    -----cytat-----
    AKTY PRAWNE UNII

    Artykuł 288

    (dawny artykuł 249 TWE)

    W celu wykonania kompetencji Unii instytucje przyjmują rozporządzenia,
    dyrektywy, decyzje, zalecenia i opinie.

    Rozporządzenie ma zasięg ogólny. Wiąże w całości i jest bezpośrednio
    stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

    Dyrektywa wiąże każde Państwo Członkowskie, do którego jest kierowana, w
    odniesieniu do rezultatu, który ma być osiągnięty, pozostawia jednak
    organom krajowym swobodę wyboru formy i środków.

    Decyzja wiąże w całości. Decyzja, która wskazuje adresatów, wiąże tylko
    tych adresatów.

    Zalecenia i opinie nie mają mocy wiążącej.

    ----koniec cytatu---------

    Masz jeszcze jakieś pytania?

    --
    Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
    tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez