    From: Wrak Tristana <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Punktowy system oceniania
    Date: Mon, 27 Aug 2007 02:45:26 +0200

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 27 sierpnia 2007 01:41
    (autor "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <46d20fa3$1@news.home.net.pl>):

    > Ok, teraz rozumiem. To co stworzyles jak najbardziej wystarczy -
    > przedstawiasz mozliwosci zobycia punktow czastkowych; a ocena koncowa jest
    > niczym innym jak % maksymalnej liczby punktów jaka mozna zdobyc (z
    > uwzglednieniem Twoich proporcji). Aby zadość uczynic wspamnianemu przez
    > ciebie pkt 4.1.1 w zakresie wymagan na poszczegolne oceny, wystarczy, tak
    > jak Ty, podac procentowe progi mozliwych do uzyskania punktow (a wczesniej
    > właśnie kryteria ich przyznawania, mozliwsoci zdobycia, itd.). Nie musisz
    > przypisywac punktow kazdej zdolnosci.

    Tyle, że z tego nie wynika informacja dla ucznia, jaką wiedzę ma posiąść...
    Boję się, że Dyrekcja mi to odrzuci, bo nie ma tam zestawienia takiego jak
    to:

    http://tristan.b7.pl/index.php/Rozkłady/TI_-_LO#Wyma
    gania_na_poszczeg.C3.B3lne_oceny

    a takie coś wszyscy u nas we wrześniu muszą oddać... Żeby w razie wizytacji
    albo wątpliwości było wiadomo, co uczeń ma wiedzieć na jaką ocenę... W
    innej szkole to zresztą takie coś było im za mało, bo jeszcze podług jakiś
    kryteriów (nie pamiętam teraz nazw, godzina nie taka :D) kazali dzielić
    dodatkowo.

    W każdym razie, z mojego systemu wynika JAK oceniam, ale nie ZA CO :( I nie
    bardzo wiem jak to ,,za co'' tu wpasować.

    > Na marginesie, nie spotkalem sie z takim rozdrabnianiem, aby wybor systemu
    > oceniania nalezal do kazdego nauczyciela z osobna.

    Dlaczego? Przedmioty nie są ze sobą powiązane i każdy jednak inaczej do tego
    podchodzi. Zgody nie byłoby nigdy :D Nawet programy i podręczniki są różne
    w różnych klasach, bo różni uczyciele uczą.

    > Rowniez wymagania
    > edukacyjne raczej przygotowywane są w zespolach przedmiotowych, i
    > dopasowywane sa do programu nauczania wybranego przez zespol nauczycieli
    > danego przedmiotu w szkole (no chyba ze nauczyciel realizuje autorski
    > program nauczania).

    No ale u mnie nie ma zespołu, bo sam jestem w zasadzie :D To znaczy
    koleżanka fizyczka ma 2 lekcje tygodniowo dla jaj, ,,żeby nie zapomniała
    jak się uczy'', a w tym roku 2 dostanie też kolega wuefista z podobnego
    powodu (przynajmniej oficjalnie, bo nieoficjalnie, to może dlatego, że mnie
    dyrektor nie lubi :D). W efekcie oni obskoczą 1 klasę (ona 1 grupę, on 2) a
    ja dostanę pozostałe (no chyba że przez wakacje coś się zmieniło).

    Na marginesie: Nawet nie żałuję, bo oni dostają klasę S, która jest
    Specjalnej troski i dostali się do niej uczniowie np. z 40 punktami... A do
    pozostałych klas to w zasadzie poniżej 100 to przypadek szczególny.

    > A jeszcze bardziej na marginesie - % na poszczegolne oceny rowniez
    > ustalasz sam?

    Ano.... Dzisiaj siedziałem i generowałem. To jest szkic, więc wszelkie uwagi
    są mile widziane.

    > Pytam bo zaciekawila mnie ta skala; w szkolach w ktorych
    > uczylem (gimnazja) byla sporo ostrzejsza (50% na dop, 60% na dst, 75% na
    > db).

    Faktycznie, ostre.... Mówisz, że moje za miętkie? Może je podkręcę w
    sumie... Ale 50 na dop to dużo, ja tak zawsze się trzymałem, że 50 na
    dostateczny... Do tego starałem się równe przedziały układać.

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl