    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Punchdown
    Date: Wed, 27 Oct 2021 22:59:19 GMT

    On 2021-10-27, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Na przykład niewłaściwie ocenił siłę ciosu, czym doprowadził do
    > cięzkiego trwałego uszczerbku na zdrowiu lub śmierci?

    No jeśli to taki przypadek to zapewne tak, ale jakoś wątpie, że tam ktoś
    siłę ciosu programuje przed oddanie. Obstawiam ebnąć najmocniej jak się
    da.

    > Ta zasada działa tylko jak policja kogoś zabije. Inaczej nikogo nie
    > mógłbyś skazać. Wystarczy że obrońca powie "nie ma dowodu, że 2 ms przed
    > tym, jak go mój klient zabił, serce nie zatrzymało się z przyczyn
    > naturalnych - nie ma!" i każdy sont musi uniewinić, każdyn! - Poznał
    > jeden trik - prokuratorzy go nienawodzom! ;_)

    :) zwykle jak ktoś kogoś zabije to trup nie jest naparzan na imprezach
    :przed. A jeśli jest to taki zarzut może MZ jak najbardzej zostać
    :podniesiony.

    > No to drugie pytanie które zadałem - co z bójki "tworzy" dyscyplinię
    > sportową. Bo mam wątpliwości czy to w ogóle jest wedele prawa
    > jakakolwiek dyscyplina...

    Chroniczne mikro-urazy mózgu są też typowe dla boksu. Gdzie postawić
    granicę? Obecna chyba jest na trupach. Za dużo trupów, nie dobrze,
    brzydka "dycyplina".

    > Nie to miałem na myśli - z zasady nie oddaję lepy za klepnięcie w ramię,
    > stąd może nieporozumienie;) Załóżmy że cię "klepne" z pięści -
    > skutecznie. Wedle ciebie twoje zejście będzie niszczęśliwym wypadkiem?

    Nie, bo typowym zachowaniem nie jest nokautowanie, czy przypadkowych
    przechodniów, czy znajomych na ulicy :)

    --
    Marcin