  • Data: 2004-02-04 22:03:43
    Temat: Re: Pulapki w samochodzie - konsekwencje?
    Od: "mithos" <mithos@op[NoSPAM].pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy mogę prosić o _logiczne_ (czyli nie głupawo-prawne) wyjaśnienie -
    > dlaczego właścieciel pojazdu ma odpowiadać za to, że ktoś (popełniając
    czyn
    > zabroniony) samodzielnie, świadomie i z własnej woli pozbawił się jakiejś
    > części zdrowia, ciała, czy wręcz życia za pomocą urządzeń wewnętrznych
    tegoż
    > pojazdu, do których nie miałby dostępu, gdyby nie popełnił tegoż czynu
    > zabronionego.

    Z wlasnej woli sie pozbawil ? Chyba nie calkiem. Prosze o wskazanie osoby
    normalnej psychicznie, ktora swiadomie i z wlasniej woli pozbawia sie np
    czesci ciala.

    Co oznacza termin "glupawo-prawne" ?

    A wlasciciel, ktory zamontowal pulapki odpowiada dlatego, ze jest winny
    spowodowania ciezkiego uszczerbku... itd. ( Art. 156. KK lub Art. 157. KK )

    pozdrawiam
    --
    Mithos
    mithos@op[NOSPAM].pl