    From: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Publikowanie zdjec samochodow.
    Date: Sat, 09 Sep 2006 17:20:38 +0200

    Jasko Bartnik napisał(a):

    > Wydaje mi sie, ze w tych programach powodem jest fakt popelnienia nieco
    > innego wykroczenia drogowego, gdzie wina faktycznie moze lezec po
    > 'czyjejs innej' stonie.

    Numer rejestracyjny wiąże się z danymi osobowymi ale w sposób ukryty.
    Baza wiążąca numery rej. z danymi osobowymi nie jest jawna. Ilość osób,
    które mogą powiązać numer rejestracyjny z danymi osobowymi kierowcy a
    jednocześnie nie mających dostępu do bazy numerów rej. jest ograniczona
    do kilkunastu, może kilkudziesięciu osób (znajomi, rodzina). Czy w
    takim razie można mówić o _upublicznieniu_? Czy były jakieś sprawy w
    Polsce wiążące się z opublikowaniem numeru rejestracyjnego?

    > Na stronie pojawialy by sie zdjecia zaparkowanych samochodow.
    > Interpretacja wykroczenia nalezalaby do ogladajacego. W zaden sposob nie
    > wiazala sie tez z osoba prowadzaca ten samochod. Calosc powinna miec na
    > celu uswiadomienie, ze stajac w 'buraczany' sposob utrudnia sie zycie
    > innym ...

    Właśnie PO TO są numery rejestracyjne żeby były publiczne. Ale nie wolno
    publikować personaliów skazanych (chyba, że sąd pozwoli) gdyż byłby to
    element dodatkowej kary. Upublicznienie numeru rejestracyjnego
    samochodu, którym burak-właściciel zaparkował w niedozwolonym miejscu to
    kara _dodatkowa_ oprócz której należy mu się kara ustawowa :) Taki
    rodzaj publicznego piętna. I o ile zakaz publikowania DANYCH OSOBOWYCH
    kierowców-buraków jest oczywisty to jak wygląda sprawa z numerami
    rejestracyjnymi? Z tym blokiem w którym mieszka kochanka to był celny
    przykład :D

    > a czasem nawet powoduje nieswiadomie wypadki (parkowanie w
    > obrebie skrzyzowania i ograniczanie widocznosci).

    Jak już masz zapał to weź się konkretnie za szmaciarzy parkujących na
    miejscach dla inwalidów. Poświęć im osobną stronę :) Każdy kto widzi
    zaparkowany na miejscu dla inwalidy samochód bez stosownej nalepki
    powinien mieć ustawowe prawo przebicia mu opon...