  • 1. Data: 2006-12-06 13:34:07
    Temat: Publikowanie artykułów z serwisów internetowych
    Od: "greg" <m...@p...onet.pl>

    Czy we własnym serwisie internetowym można umieszczać artykuły (lub ich
    fragmenty) wyszukane na innnych portalach, podając źródło,autora i datę
    publikacji?
    Znalazłem serwisy które stosują takie praktyki, ale nie wiem czy nie mają
    np. specjalnych umów, zgody itp.

  • 2. Data: 2006-12-06 15:18:11
    Od: Johnny <m...@g...pl>

    Dnia Wed, 6 Dec 2006 14:34:07 +0100, greg napisał(a):

    > Czy we własnym serwisie internetowym można umieszczać artykuły (lub ich
    > fragmenty) wyszukane na innnych portalach, podając źródło,autora i datę
    > publikacji?

    Tez o to pytalem wczoraj. Nikt nie odpowiedzial :/

    pzdr
    Johnny

  • 3. Data: 2006-12-06 19:54:12
    Od: "Igor" <l...@p...onet.pl>

    Co do zasady objete są ochroną z prawa autorskiego... ale

    Ale Art. 25. 1 prawa autorskiego - Wolno rozpowszechniać w celach
    informacyjnych w prasie, radiu i telewizji (w internecie też moim zdaniem):
    1) już rozpowszechnione:
    a) sprawozdania o aktualnych wydarzeniach,
    b) aktualne artykuły na tematy polityczne, gospodarcze lub religijne, chyba
    że zostało wyraźnie zastrzeżone, że ich dalsze rozpowszechnianie
    jest zabronione,
    c) aktualne wypowiedzi i fotografie reporterskie;
    2) krótkie wyciągi ze sprawozdań i artykułów, o których mowa w pkt 1 lit. a
    i b;
    3) przeglądy publikacji i utworów rozpowszechnionych;
    4) mowy wygłoszone na publicznych zebraniach i rozprawach; nie upoważnia to
    jednak do publikacji zbiorów mów jednej osoby;
    5) krótkie streszczenia rozpowszechnionych utworów.
    2. Za korzystanie z utworów, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. b i c,
    twórcy przysługuje
    prawo do wynagrodzenia.
    3. Rozpowszechnianie utworów na podstawie ust. 1 jest dozwolone zarówno w
    oryginale,
    jak i w tłumaczeniu.

    Pozdrawiam
    Igor
    www.serwisprawa.pl
    Sprawiedliwość idzie za prawem...

  • 4. Data: 2006-12-06 21:53:44
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Igor* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Art. 25. 1 prawa autorskiego - Wolno rozpowszechniać w celach
    > informacyjnych w prasie, radiu i telewizji (w internecie też moim
    > zdaniem):

    Serwisprawa powinien doczytać ust. 4 cytowanego przepisu, chyba że
    posiadana kopia ustawy nie obejmuje go.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl

  • 5. Data: 2006-12-06 22:37:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 06.12.2006 Johnny <m...@g...pl> napisał/a:

    > Tez o to pytalem wczoraj. Nikt nie odpowiedzial :/

    Było tu tyle razy, że pewnie nikomu się nie chce odpowiedziec skoro wam
    się nie chciało sprawdzić w archiwum.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2006-12-06 22:46:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 06.12.2006 Olgierd <n...@n...problem> napisał/a:
    > Osoba przedstawiająca się jako *Igor* stuknęła w klawisze i oto co
    > powstało:
    > Serwisprawa powinien doczytać ust. 4 cytowanego przepisu, chyba że
    > posiadana kopia ustawy nie obejmuje go.

    Powinna, inaczej twierdzenie, że w internecie też można byłoby MZ bardzo
    ryzykowne.

    --
    Marcin