  • 1. Data: 2006-12-06 11:56:13
    Temat: Bez etatu, a skladki na ZUS
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    Witam,

    jezeli pracuje wylacznie na umowe-zlecenie
    (zleceniodawca odprowadza podatek) i nie mam
    zarejestrowanej dzialalnosci gospodarczej zadnej,
    to nie musze placic skladek na ZUS ?

    Czy to sie madrze nazywa okres bezskladkowy ?

    pozdrawiam
    pluton

  • 2. Data: 2006-12-06 12:24:57
    Temat: Re: Bez etatu, a skladki na ZUS
    Od: Artur Golański <A...@w...net.pl>

    W artykule <el6as7$24j$1@news.onet.pl> pluton napisał(a):

    > (zleceniodawca odprowadza podatek)
    I składekę ZUS.

    > to nie musze placic skladek na ZUS ?
    ZTCW musisz, a dz.g. jest bez znaczenia.

    --
    Artur Golański

  • 3. Data: 2006-12-06 14:19:02
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > I składekę ZUS.

    Czy ona jest jakos w tym podatku
    wliczona ? Czy zleceniodawca wykazuje to jakos
    osobno ?

    > ZTCW musisz, a dz.g. jest bez znaczenia.

    Jak jestem 'bezrobotny' (lapie od czasy do czasu
    zlecenie) to musze placic skladki zus ?

    dzieki za podpowiedzi
    pozdrawiam
    pluton

  • 4. Data: 2006-12-06 20:08:55
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@u...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 6 Dec 2006 15:19:02 +0100, pluton napisał(a):

    > Jak jestem 'bezrobotny' (lapie od czasy do czasu
    > zlecenie) to musze placic skladki zus ?

    jeśli jesteś "Bezrobotny" to nie musisz płacić składek ZUS, które składają
    się z kilku elementów

    Natomiast jeśli jesteś zarejestrowany jako bezrobotny, to uważaj na swój
    zarobek, bo nagle może się okazać, ze musisz cały ten zarobek oddać:

    USTAWA
    z dnia 20 kwietnia 2004 r.
    o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy

    Art. 119.
    2. Bezrobotny, który podjął zatrudnienie, inną pracę zarobkową lub
    działalność gospodarczą
    bez powiadomienia o tym właściwego powiatowego urzędu pracy,
    podlega karze grzywny nie niższej niż 500 zł.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    [google = maszyna, człowiek = inteligentna istota
    pisz uwaznie !! nie połykaj liter !!]

  • 5. Data: 2006-12-06 21:00:55
    Od: Artur Golański <A...@w...net.pl>

    W artykule <el6j80$upb$1@news.onet.pl> pluton napisał(a):

    > Czy ona jest jakos w tym podatku wliczona ?
    Z podatku jest jedynie składka na ubezpieczenie zdrowotne.

    > Jak jestem 'bezrobotny' (lapie od czasy do czasu
    > zlecenie) to musze placic skladki zus ?
    Od każej u.z. zleceniodawca ma obowiązek składki naliczyć i je
    odporowadzić (no wyjtątek jest, dla studentów przed ukończeniem 26 r.ż.)

    --
    Artur Golański

  • 6. Data: 2006-12-07 09:23:26
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Z podatku jest jedynie składka na ubezpieczenie zdrowotne.

    Wow, nie wiedzialem, ze moge isc do lekarza :)
    Na szczescie nie choruje.

    > Od każej u.z. zleceniodawca ma obowiązek składki naliczyć i je
    > odporowadzić (no wyjtątek jest, dla studentów przed ukończeniem 26 r.ż.)

    No to cool :)
    Bo mi ZUS naliczyl jakies bzdety i sie czepiaja.

    dzieki wielkie

    pozdrawiam
    pluton

  • 7. Data: 2006-12-07 14:43:34
    Od: Artur Golański <A...@w...net.pl>

    W artykule <el8m9k$9m9$1@news.onet.pl> pluton napisał(a):

    > Bo mi ZUS naliczyl jakies bzdety i sie czepiaja.
    Napisz konkrety. Tzn czy jesteś studentem, czy zawierałeś umowę, a jesli
    tak, to co i ile zleceniodawca potrącił z wypłaty.

    --
    Artur Golański

  • 8. Data: 2006-12-07 16:35:11
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Napisz konkrety. Tzn czy jesteś studentem, czy zawierałeś umowę, a jesli
    > tak, to co i ile zleceniodawca potrącił z wypłaty.

    Nie jestem (juz) studentem, umowe o dzielo mam podpisana
    ( a nawet kilka umow ) , zleceniodawca potraca ok. 10%
    ( 19 z 50 czy cus...).

    dzieki
    pozdrawiam

    pluton

  • 9. Data: 2006-12-08 09:13:47
    Od: Artur Golański <A...@w...net.pl>

    W artykule <el9fj5$u8q$1@news.onet.pl> pluton napisał(a):

    > zleceniodawca potraca ok. 10% ( 19 z 50 czy cus...).
    ZTCW także od umowy o dzieło nalicza się wszystkie składki do ZUS.
    Dokładnie to ty sporządzasz rachunek za wykonaną pracę i tam obliczasz
    ile wynoszą poszczególne skałdki (ubezpieczenie zdrowotne+ emerytalne,
    rentowe itd). Zleceniodawca portąca te składki, wysyła do ZUS, a resztę
    kwoty tobie wypłaca. Oczywiście jeśli wcześniej do ZUS-u zgłosił umowę.
    Napisz list na prawo.podatki tam 'siedzą ludzie bardziej biegli w
    sprawach podatkowych i dokladnie podadza ci ile wynosza poszczegolne
    składki (zależne są od kwoty umowy).

    --
    Artur Golański

  • 10. Data: 2006-12-08 13:42:04
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Napisz list na prawo.podatki tam 'siedzą ludzie bardziej biegli w
    > sprawach podatkowych i dokladnie podadza ci ile wynosza poszczegolne
    > składki (zależne są od kwoty umowy).

    ok, dzieki.

    milego weekendu.

    pozdrawiam