  • 1. Data: 2006-12-06 12:33:16
    Temat: Prowizja za platnosci allegro.
    Od: "Jaro" <j.a.r.e.c.k.y.WSTAW.MALPKE.a.s.t.e.r.KROPKA.pl.>

    Sytuacja taka, gosc kupuje samochod za 30tys na allegro (wczesniej oglada
    itd), placi poprzez platnosci allegro (2,9% prowizji ponoszonej przez
    sprzedajacego) jednak kupujacy przed podpisaniem umowy kupna sprzedazy
    wycofuje sie z tranzakcji. Prowizje zezarla firma ktora na allegro obsluguje
    platnosci. Po kilku rozm tel i mailowych firma oddaje pieniadze kupujacemu
    lecz bez prowizji tzn ok 29,5 tys. powolujac sie na zapis w swoim
    regulaminie ze prowizja jest bezzwrotna. Co mozna poczac zeby odzyskac kase?
    Tranzakcja nie doszla do skutku a firma przygarnela sobie prowizje i
    tlumaczy sie swoim regulaminem, gdy obie strony probowaly jakos wplynac,
    przedstawiciel firmy stwierdzil ze nie oddadza prowizji bo przeciez poniesli
    koszty bankowe - no ale przeciez nie 500zl!!!

    Pozdr
    Jaro

  • 2. Data: 2006-12-07 18:37:19
    Temat: Re: Prowizja za platnosci allegro.
    Od: "ptaszeek" <z...@m...pl>

> [...]
    > wplynac, przedstawiciel firmy stwierdzil ze nie oddadza prowizji bo
    > przeciez poniesli koszty bankowe - no ale przeciez nie 500zl!!!

    chyba nic nie zdzialasz, to tak jak bys placil komus przekazem pocztowym, po
    czym ten ktos odeslalby ci pieniadze, bo np. niemialby towaru badz cos tym
    stylu, to poczta czy inny posrednik tez ci nie odda pobranej prowizji od
    uslugi poniewaz ja wykonal...

    --
    wszystkiego dobrego!
    niedlugo koniec tuszu w drukarce?

  • 3. Data: 2006-12-08 04:29:26
    Od: "Jaro" <j.a.r.e.c.k.y.WSTAW.MALPKE.a.s.t.e.r.KROPKA.pl.>

> [...]
    > tym stylu, to poczta czy inny posrednik tez ci nie odda pobranej prowizji

    Tylko porownujac to do w/w przykladu robilbym przekaz, pieniadze poszly na
    poczte, a ja za chwile chcialbym odzyskac ta kase z tego samego okienka
    (pieniadze nie poszly do adresata).

    Pozdr
    Jaro

  • 4. Data: 2006-12-23 14:21:55
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@u...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 6 Dec 2006 13:33:16 +0100, Jaro napisał(a):

> [...]
    > przedstawiciel firmy stwierdzil ze nie oddadza prowizji bo przeciez poniesli
    > koszty bankowe - no ale przeciez nie 500zl!!!

    Moim zdaniem firma wykonała usługę i wzięła za to co się jej należało.

    Wyobraź sobie taką sytuację, mieszkasz w Szczecinie, rozmawiasz z
    kimś/firmą/instytucją z Warszawy, jesteście dogadani - aby zakończyć sprawę
    jedziesz do Warszawy, kupujesz bilet PKP.
    Przyjeżdzasz do Warszawy, firma akurat ktoś/firma/instytucja akurat tego
    dnia nie pracuje. Poszedłbyś do PKP do kasy z żądaniem zwrotu kosztów
    biletu, ponieważ pojechałeś a nie załatwiłeś sprawy ???

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy -nazwany przez jednego z Was "legendą grupy"

  • 5. Data: 2006-12-24 09:58:37
    Od: "Jaro" <j.a.r.e.c.k.y.WSTAW.MALPKE.a.s.t.e.r.KROPKA.pl.>

> [...]
    > dnia nie pracuje. Poszedłbyś do PKP do kasy z żądaniem zwrotu kosztów
    > biletu, ponieważ pojechałeś a nie załatwiłeś sprawy ???

    Jesli przypasujemy to do twojej historii to na stacji pod szczecinem
    dowiaduje sie ze nici z zalatwienia sprawy i wysiadam z pociagu i chce od
    PKP zwrotu za nieprzejechana reszte trasy :)

    W moim pierwszym poscie nie bylo precyzyjnie napisane, poniewaz kasa nie
    dotarla do sprzedajacego tylko "utknela" w systemie bankowym gdzie i tak
    sobie ja pare dni przetrzymali.

    Pozdrawiam i wesolych
    Jaro

  • 6. Data: 2006-12-24 11:11:28
    Temat: Re: [OT] Prowizja za platnosci allegro.
    Od: "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>

    trocheOT

    > Jesli przypasujemy to do twojej historii to na stacji pod szczecinem
    > dowiaduje sie ze nici z zalatwienia sprawy i wysiadam z pociagu i chce od
    > PKP zwrotu za nieprzejechana reszte trasy :)

    No i wydaje mi sie że możesz ją dostać...

    Kiedys miałem kupiony bilet na pośpieszny na cała trasę z Radomia do Suwałk,
    ale z Białegostoku do Suwałk jechałem osobówką. Konduktor zaznaczył na moją
    prośbę na bilecie, że jechałem osobówką. W kasie w Suwałkach dostałem
    zwrot - niecałą złotówkę :) Ale dało się! Podobie jest chyba z
    niewykorzystaną częscią biletu.