    From: "weronika " <w...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ptanie o wezwanie (zawiadomienie) pilne
    Date: Wed, 7 May 2003 14:23:57 +0000 (UTC)

    sudan <s...@p...pl> napisał(a):

    > Bylem w spolce s.c. no i teraz mam problem. Otrzymalem zawiadomienie o
    > posiedzeniu sadu ze stawiennictwem obowiazkowym (jako jeden z pozwanych).
    > Wiem ze sprawa ta mnie nie dotyczy, wysylalem pismo z wyjasnieniem ale sad
    > widocznie sie uparl ze chce mnie zobaczyc. Jazda to koszt + problem z
    > uzyskaniem dnia wolnego. Co w przypadku kiedy sie nie zjawie ? W jaki
    sposob
    > poinformowac ze mnie nie bedzie. Dzonilem tam ale uslyszalem tylko od
    > niewiadom kogo ze dobrze by bylo gdybym byl.
    >
    > Sebastian

    powinieneś się stawić osobiście zawsze, gdy jesteś wzywany. z tego co
    piszesz wynika, że nie jesteś już wspólnikiem, wiec może jako świadek??
    wtedy jeśli nie stawisz sie na wezwanie sądu, to możesz zostać ukarany
    grzywną. ale jeżeli jako pozwany, to pewnie pod rygorem ujemnych skutków
    procesowych, czyli prościej możecie przegrać, bo nie udowodnicie swoich
    racji. weronika