  • 1. Data: 2012-10-28 13:38:05
    Temat: Pseudonim artystyczny
    Od: "Deflegmator" <w...@M...pl>

    Witam
    Czy w Polsce prawo w jakikolwiek sposób reguluje kwestię używania
    pseudonimu artystycznego? Czy można go używać w oficjalnych
    dokumentach typu umowa o pracę zamiast nazwiska? Szczególnie
    intersuje mnie jak traktowane są pseudonimy mające formę normalnego
    imienia i nazwiska - czy nie jest tak, że umieszczając taki pseudonim
    np. w CV mogę spotkać się z zarzutem podawania fałszywych danych,
    czy wręcz podszywania się pod cudzą (choćby wyimaginowaną)
    tożsamość? Czy podpis złożony nie własnym nazwiskiem lecz
    pseudonimem jest prawnie ważny?
    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    --
    Deflegmator

  • 2. Data: 2012-10-28 14:50:25
    Temat: Re: Pseudonim artystyczny
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Deflegmator" <w...@M...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy wręcz podszywania się pod cudzą (choćby wyimaginowaną)
    > tożsamość? Czy podpis złożony nie własnym nazwiskiem lecz

    W dokumentach muszą być używane oryginalne dane, a ewntualnie może być
    wzmianka o pseudonimie. Normuje to Prawo Autorskie.

  • 3. Data: 2012-10-29 10:08:30
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2012-10-28 13:38, Deflegmator pisze:
> [...]
    > czy wręcz podszywania się pod cudzą (choćby wyimaginowaną)
    > tożsamość? Czy podpis złożony nie własnym nazwiskiem lecz

    Imię: Doda
    Nazwisko: Elektroda

    :-)

    T.

  • 4. Data: 2012-10-29 14:37:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 28 Oct 2012, Deflegmator wrote:

    > Witam
    > Czy w Polsce prawo w jakikolwiek sposób reguluje kwestię używania
    > pseudonimu artystycznego?

    Robert Ci odpowiedział - tak.
    Tu przepisy:
    http://pl.wikisource.org/wiki/Prawo_autorskie_%28ust
    awa%29

    > Czy można go używać w oficjalnych
    > dokumentach typu umowa o pracę zamiast nazwiska?

    Już wykpili ;)

    Ale jedna sprawa zabrzmiała intrygująco:

    > Czy podpis złożony nie własnym nazwiskiem lecz
    > pseudonimem jest prawnie ważny?

    To jest chyba prośba o flejm pt. "czytelny podpis" ;)
    (wiem, są orzeczenia SN że "znak graficzny" powinien co najmniej
    sugerować pierwszą literę nazwiska :P, ale jesteśmy blisko
    pytania o podpisanie "nie własnym nazwiskiem")

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2012-10-29 16:14:23
    Od: "Deflegmator" <w...@M...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Już wykpili ;)

    Sąsiedzi też nam wyli za ścianą, najwyraźniej przekonani, że w ten
    sposób "kpią". :) Norma w kraju tępych paździochów. :D

    > Ale jedna sprawa zabrzmiała intrygująco:

    > To jest chyba prośba o flejm pt. "czytelny podpis" ;)

    Dobry flejm nie jest zły, ale tutaj chyba niczego nie ukręcimy,
    niestety. :)

    > (wiem, są orzeczenia SN że "znak graficzny" powinien co najmniej
    > sugerować pierwszą literę nazwiska :P, ale jesteśmy blisko
    > pytania o podpisanie "nie własnym nazwiskiem")

    Blisko może i tak. Ale to niezupełnie to samo. Dlatego pytałem.

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi. :)

    --
    Deflegmator

  • 6. Data: 2012-10-29 16:32:37
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 29 Oct 2012 14:37:18 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    Serio pytasz? Ja większość dokumentów podpisuje pseudonimem jak niżej.

    WAM

  • 7. Data: 2012-10-29 16:39:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Oct 2012, WAM wrote:

    > Serio pytasz?

    JA?

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2012-10-29 16:43:31
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    Przepraszam, oczywiscie ze nie Ty :)

    WAM

  • 9. Data: 2012-10-30 09:56:04
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu poniedziałek, 29 października 2012 14:39:17 UTC+1 użytkownik Gotfryd Smolik
    news napisał:

> [...]
    >
    > sugerować pierwszą literę nazwiska :P, ale jesteśmy blisko
    >
    > pytania o podpisanie "nie własnym nazwiskiem")

    Parafka na umowie nie należy do czytelnych.

    W pierwszych zdaniach umowy zawyczaj pisze się
    Ewa Kowalska zwana dalej DODĄ...

    Andrzej.