    From: grzech <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przywileje górnicze a równość wobec stanowionego prawa
    Date: Fri, 30 Jan 2015 01:32:03 +0100
    <m9nlc1$357$1@node2.news.atman.pl> <m9nvtq$gah$1@mx1.internetia.pl>
    <m9qchf$rd9$1@node2.news.atman.pl> <m9rfoh$7q8$1@mx1.internetia.pl>
    <m9ssj7$e3s$1@node2.news.atman.pl> <m9st4b$el9$1@node2.news.atman.pl>
    <m9t615$s7t$1@mx1.internetia.pl> <m9u5ba$4th$1@mx1.internetia.pl>
    <m9vjit$dpj$1@node1.news.atman.pl> <ma2rem$tbu$1@node1.news.atman.pl>
    <ma308d$afk$1@mx1.internetia.pl> <ma2v9p$ihp$2@node2.news.atman.pl>
    <ma330r$ja6$1@mx1.internetia.pl> <ma3330$mr0$1@node2.news.atman.pl>
    <ma4pb5$ulf$1@node1.news.atman.pl> <ma4pi9$ums$1@node1.news.atman.pl>
    <ma4rn8$1et$2@node1.news.atman.pl>
    <54c5fc66$0$27696$65785112@news.neostrada.pl>
    <ma5cmn$kc8$1@node1.news.atman.pl> <ma5dug$2g3$1@node2.news.atman.pl>
    <ma5pqa$395$1@node1.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1501262114160.5548@quad> <ma9893$b05$1@mx1.internetia.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1501291235280.5488@quad> <maeaue$kcl$1@mx1.internetia.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1501300022050.1612@quad>

    W dniu 2015-01-30 o 00:25, Gotfryd Smolik news pisze:

    > No dobra, w sumie temat chyba wygasa, ale mnie korci ;)
    > Górnik może być?
    > (hint: "szczególnie ważnych dla gospodarki narodowej", nie
    > tylko specjalistów, tak, przeczytałem i zaznaczyłem
    > w którymœ wczeœniejszym poœcie, a ponadto długo jeszcze po
    > upadku PRLu występowały resztki "zwyczaju prawnego" znanego
    > pod hasłem "prawo powielaczowe", znaczy nacišgania ustaw
    > różnego rodzaju dyspozycjami przekraczajšcymi prawo).
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Górnik to pojęcie szerokie. Są różne specjalności górnicze. Z całą
    pewnością ustawa mogła się odnosić do inżynierów górnictwa i
    specjalności z górnictwem związanych. Wątpię aby odnosiła się do
    zwykłych górników pracujących bezpośrednio przy wydobyciu. Ich praca
    mówiąc delikatnie nie była w tym czasie nadmiernie zmechanizowana i
    pracowników werbowało się po wsiach. Zauważ, że w paragrafie 2 jest
    delegacja do wydania rozporządzenia określającego zawody i specjalności
    podlegające ustawie. Trzeba by tam sięgnąć i będzie wszystko jasne.
    Pamiętaj, że te sprawy regulował też kodeks pracy. Jak to wyglądało w
    praktyce nie wiem. Nigdy nie spotkałem się z informacją, że ktoś był
    represjonowany z tego powodu.