  • 41. Data: 2011-07-18 14:05:40
    Temat: Re: Przychodnia nie chce wydać wyników badań.
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 18-07-2011 15:50, Robert Tomasik pisze:

    > Rzecz w tym, że przepisy NFZ są takie, że zrefunduje całą procedurę.

    Jaką procedurę?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 42. Data: 2011-07-18 14:09:39
    Od: Marian Paździoch <n...@n...pl>

    > Udostępnić, a nie wydać wyniki! Pisąłem Ci to od początku. Zobaczyć,
    > sfotografować, odpisać możesz zawsze. Kwitek zostanie u nich.

    Tak, ale mnie to satysfakcjonuje :). Nie chcę robić rabanu o nic tylko się
    wyleczyć.

    Pzdr.
    M.

  • 43. Data: 2011-07-18 14:41:50
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > I włąśnie tak jest. Przykłądowo niektóre procedury przewidują, ze załóżmy
    > pacjent ma być na oddziale 48 godzin. I jak umrze wcześniej, złamie
    > niogę i go przewiozą gdzieś indziej, wyjdzie na wąłsn e rządanie, to
    > placówka kasy nie dostanie. Głupie? Też tak uważam, ale tak po prostu w
    > niektórych wypadkach to działa.

    Bla, bla bla.

    Tak było kiedyś, że szpitale miały płacone od każdej doby spędzonej na łóżku
    przez pacjenta i najlepiej opłacało im się trzymać zdrowych bo to nic nie
    kosztowało.

    Widać, że dawno nikt z twojej rodziny nie miał kontaktu ze szpitalem, bo
    prawda jest taka, że teraz właśnie mają płacone za procedury tylko, że
    procedurą nie jest przeleżenie x godzin przez pacjęta w szpitalu, tylko
    wykonanie danej czynności, np. wycięcie wyrostka, czy stabilizacja złamania.
    Szpital to najchętniej by Cię jeszcze pod działaniem narkozy odesłał do
    domu, żebyś mu miejsca nie zajmował.

    Wracając do badań, jak już to wielu pisało, za badania płaci NFZ, albo
    zlecający lekarz rodzinny. Tylko pech polega na tym, że specjalista miał
    zapłacone za wizytę i jak przyjdziesz znowu, to mu się znowu zapłaci (na tym
    polega poradnia). Natomiast lekarze rodzinni co prawda sami płacą za
    podstawową diagnostykę, ale nie zapominaj, że dostają pieniądze od NFZ za
    każdego przypisanego do nich pacjenta, bez względu czy ten ktoś się w ciągu
    tego roku chociaż raz u nich pokazał.

  • 44. Data: 2011-07-18 14:57:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > I jest to argument za tym, że wydanie tych wyników jakoś uszczupli
    > finanse przychodni?

    Nie, oczywiście, że nie o to mi chodziło. Wyjaśniam, jak się to kęci.

    > Jakoś mało przekonywujący i trochę od czapy...

    Bo nie miało nikogo przekonać. Normalnie, to lekarz powinien pacjenta
    niezwłocznie z tymi wynikami przyjąć i byłoby po sprawie. Albo NFZ powinien
    płacić każdemu lekarzowi wg cennika, a nie podpisywać z wybranymi umów.

  • 45. Data: 2011-07-18 14:59:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jaką procedurę?

    Przykłądowo: Procedura operacyjnego usunięcia jakiegoś guza zawiera po
    drodze wszystkie te badania i konsultacje. Nie rozlciza się tego osobno.

  • 46. Data: 2011-07-18 14:59:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marian Paździoch" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > wiadomości news:j01e7e$3o$2@inews.gazeta.pl...
    >
    > Tak, ale mnie to satysfakcjonuje :). Nie chcę robić rabanu o nic tylko
    > się wyleczyć.

    Zatem życzę gorąco szybkiego powrotu do zdrowia. W Polsce trzeba mieć
    "końskie zdrowie", by się leczyć.

  • 47. Data: 2011-07-18 15:03:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Tak było kiedyś, że szpitale miały płacone od każdej doby spędzonej na
    > łóżku przez pacjenta i najlepiej opłacało im się trzymać zdrowych bo to

    Dalej tak jest.

> [...]
    > złamania. Szpital to najchętniej by Cię jeszcze pod działaniem narkozy
    > odesłał do domu, żebyś mu miejsca nie zajmował.

    Uwierz, że błądzisz. Są procedury, które są rozliczane na godziny. Czasem w
    rozbiciu na OIOM i zwykłe łóżko, czyli przykąłdowo ma być 24 godz., na OIOM
    i 24 godziny na zwykłym łóżku. Szpitale obchodzą to przepustkami, choć
    jeśli sie wyda, to muszą NFZ zwrócić refundację, więc często pacjent jestw
    domu, a w karcie szpitalnej wpisuje się z sufitu badania. Mówię to nie z
    poziomu pacjenta, tylo z posiomu kontrolujących te procedury.

  • 48. Data: 2011-07-18 15:42:34
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    > Nie masz racji. Zajrzyj do kontaktów albo zapytaj kogoś, kto to
    > rozlciza w praktyce. Problem właśnie w tym, że NFZ płąci za procedurę.

    Ala jaką procedurę? Leczenia choroby X? A jeśli z badań wyjdzie, że
    pacjent tej choroby nie ma?

    MJ

  • 49. Data: 2011-07-18 17:02:44
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

    W dniu 2011-07-16 20:22, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> napisał w
    > wiadomości news:4e21d539$0$2504$65785112@news.neostrada.pl...

    > W cenie procedury realizowanej przez przychodnię jest wykonanie badań
    > lekarskich koniecznych do jej przeprowadzenia. To badanie zrefunduje
    > NFZ, ale płąci za nie przychodnia i przez 5 lat musi przechowywać na
    > wypadek ewentualnej kontroli wynik. NFZ nie refunduje zlecanych badań
    > przychodniom, które je faktycznie robią.
    Co więcej, wg obecnych przepisów za badanie zapłaciła przychodnia, ale
    NFZ zrefunduje badania dopiero po postawieniu diagnozy.
    Czyli dopiero po wizycie.
    Zatem, przychodnia nie chce być w plecy i nie wydaje bez wizyty.
    Jak chcesz iść prywatnie to:
    a) zrób se prywatne badania - i zapłać za nie,
    b) kup prywatną wizytę w tej przychodni.

  • 50. Data: 2011-07-18 17:03:20
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

    W dniu 2011-07-16 20:28, Veronika pisze:

    > A NFZtowi pieniądze z nieba spadają?
    do czego brniesz?