  • 1. Data: 2007-05-18 17:19:36
    Temat: Przewożenie czapki MILICYJNEJ na podszybiu
    Od: Sebcio Łastowski <s...@n...com>

    Witam !

    Przy okazji rozmowy o granatowych Fordach Mondeo i nierzadkim
    dyscyplinującym wpływie tychże na kierowców przed nimi, w żartach
    pojawił się pomysł by wozić w nich białe czapki na podszybiu. Temat mnie
    zaciekawił od strony prawnej, więc pytanie:

    Czy istnieje przepis, który nakłada sankcje za przewożenie czapki
    MILICYJNEJ na podszybiu samochodu przez osobę cywilną ? Jedyne zadanie
    czapeczki to grzecznie leżeć na podszybiu, żadne inne wykorzystanie nie
    wchodzi w grę. Dlaczego milicyjnej ? Bo takie można łatwo dostać z
    "czyszczenia" magazynów ze starego umundurowania - dzisiaj mają już
    tylko wartość kolekcjonerską.

    Zakładam też, że nie istnieje żaden przepis który karałby przewożenie w
    identyczny sposób czapki oficera marynarki wojennej ? Mówimy o czapce
    jeszcze sprzed 1989 roku.

    Jeśli jest przepis lub znane jest orzecznictwo, proszę bardzo o źródełko.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio Łastowski * Gdańsk, PL

  • 2. Data: 2007-05-18 18:35:05
    Temat: Re: Przewożenie czapki MILICYJNEJ na podszybiu
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Dopiero co kolesie mieli Sąd Grodzki i niemałe kary za chodzenie po ulicy w mundurach
    milicyjnych, poszukaj w prasie.
    JaC

  • 3. Data: 2007-05-18 19:09:36
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik " 666" <j...@w...eu> napisał w wiadomości
    > Dopiero co kolesie mieli Sąd Grodzki i niemałe kary za chodzenie po ulicy
    > w mundurach milicyjnych, poszukaj w prasie.
    > JaC

    Za chodzenie. jeżeli czapki można legalnie kupic to wożenie nie jest karane
    :)

    Pozdrawia mPrzemek

  • 4. Data: 2007-05-18 19:33:43
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    No cóż, i tak lepiej NAPRAWDĘ mieć dużego ;-)
    JaC

  • 5. Data: 2007-05-18 21:38:43
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Przemek Lipski napisał(a):

    > Za chodzenie. jeżeli czapki można legalnie kupic to wożenie nie jest karane
    > :)

    Antyradary też można kupić legalnie, a z przewozem już gorzej.

    --
    Filip.

  • 6. Data: 2007-05-19 03:32:42
    Od: stern <s...@0...pl>

    666 napisał(a):
    > Dopiero co kolesie mieli Sąd Grodzki i niemałe kary za chodzenie po ulicy w
    mundurach milicyjnych, poszukaj w prasie.

    niemałe ????
    oni dostali naganę

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 7. Data: 2007-05-19 07:30:53
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Sebcio Łastowski" <s...@n...com> napisał w wiadomości

    a po co ci czapka akurat milicyjna, wystarczy zwykla biala czapka
    pzypominajaca do zludzenia poicyjna, z tego co wiem to kapitanowie zeglugi
    cywilnej tez takie maja, piloci lotu, czpka ta moze byc pozbawiona
    emblematow, przeciez i tak widziana jest z daleka i przez szybe

  • 8. Data: 2007-05-19 09:14:01
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    stern pisze:

    mundurach milicyjnych, poszukaj w prasie.

    > niemałe ????
    > oni dostali naganę

    Ale dlaczego? Przecież teraz jest policja a nie milicja.
    Wykroczenie z art. 61 §1 kw dotyczy aktualnych mundurów czyli tylko
    takich jak wyminione w ustawie z dnia 21 grudnia 1978 roku o odznakach i
    mundurach (Dz. U. z 1978 roku, nr 31, poz. 130 z późniejszymi zmianami).

    A poza tym zastanowiłbym się czy dla popełnienia wykroczenia z art. 61
    §1 kw wystarczy nosić tylko część munduru ...

    Więc jakim prawem za noszenie czapki milicyjnej - czyli organizacji
    której nie ma - naganę?

    A co do Policji to karalne - jako wykroczenie - jest noszenie tylko
    takich rzeczy jak wymienione w rozporządzeniu z dnia 30 listopada 2001
    r. w sprawie umundurowania policjantów (Dz. U z 2002 roku, nr 3, poz.
    29z późniejszymi zmianami)

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 9. Data: 2007-05-19 11:06:36
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    > a po co ci czapka akurat milicyjna, wystarczy zwykla biala czapka
    > pzypominajaca do zludzenia poicyjna,

    Nawet czepek kucharski na podszybiu będzie dla nadjeżdżających z
    przeciwka wyglądał jak czapka policyjna, zwykły chwyt psychologiczny.

  • 10. Data: 2007-05-19 16:01:21
    Od: "japo" <s...@j...pl>

    to z tych samych powodów jest teraz moda na wożenie kamizelki odblaskowej na
    oparciu fotela?